یوجی ناکائو، کارگردان و تهیهکننده استودیو Platinumgames، در مصاحبهای با وبسایت Xboxwire گفت که بین ۲ تا ۵ درصد از فرآیند توسعه Ninja Gaiden 4 اکنون در مرحله بهینهسازی است.
ناکائو گفت:
ما به همکاری نزدیک با استودیو Team Ninja ادامه خواهیم داد و اطمینان حاصل می کنیم که این بازی انتظارات طرفداران را برآورده می کند. جزئیات بیشتر برای کمک به بازیکنان برای درک هیجان و هیجان بازی در زمان مناسب.
علاوه بر این، فومیهیکو یاسودا، رئیس استودیو تیم نینجا، میگوید که استودیو به دنبال راههایی برای انتشار نسخه دمو برای Ninja Gaiden 4 است. با این حال، آثار قبلی استودیو مانند سری Nioh و بازیهایی مانند The Wo Long و Rise از Ronin، همه نسخه ی نمایشی را قبل از انتشار نسخه آزمایشی دریافت کردند.
بازی Ninja Gaiden 4 که با همکاری دو استودیو PlatinumGames و Team Ninja تولید شده است، در پاییز برای رایانه های شخصی پلی استیشن 2، سری X/S و ایکس باکس منتشر می شود و از روز اول خروج بر روی سرویس بازی قرار می گیرد. او آن را دریافت کرد.