طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت The Information، در سال 2021، مایکروسافت دو گزینه را برای بقای بخش بازی و زیرشاخه Xbox در نظر گرفت: 1- بستن تدریجی آن، 2- رویکرد تهاجمی به خرید، خرید و اضافه کردن موارد مختلف. ویراستاران به زیر مجموعه آن. ما می دانیم که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در نهایت رویکرد دوم را در پیش گرفت و Bethesda و Activision بلیزارد را خریداری کرد.
اطلاعات همچنین در گزارش خود اشاره می کند که در این دوره (2021) هدف مایکروسافت رسیدن به 100 میلیون کاربر Game Pass تا سال 2030 بوده است. برای رسیدن به این هدف طی 5 سال، مایکروسافت باید تعداد مشترکان Game Pass را سه برابر کند. Game Pass تا سال 2030 رشد سالانه 40 درصدی را تجربه خواهد کرد. از سال 2020 تا امروز، Game Pass چنین رشدی را در سال به سال ندیده است.