به گزارش خبرنگار اقتصادی ICTNN، با شروع قطعی برق که از 31 آذرماه به وقوع پیوسته است، به دلیل سرمای شدید هوا و تولید ناکافی برق در نیروگاه ها، شاهد اختلال در سیستم های مخابراتی و اینترنتی در برخی نقاط کشور هستیم. که عامل شکایت است. هموطن شده است.
این مشکلات به ویژه به دلیل برگزاری کلاس های آنلاین مدارس و دورکاری برخی از کارکنان، باعث شده تا امور روزمره شهروندان با مشکل مواجه شود.
اگرچه وزارت ارتباطات در ابتدای این خاموشی ها در اطلاعیه ای توضیح داد که اختلالات ناشی از قطعی برق به دلیل ناکارآمدی تجهیزات ذخیره سازی بوده و همچنین برخی از مشکلات اخیر ناشی از خرابی باتری اپراتورها است. ' سایت ها، اما این مشکل را نمی توان یک شبه حل کرد. در پی قطع برق، این مشکل همچنان در مناطق مختلف وجود دارد.
حمید فتاحی رئیس سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به ICTNN درباره اینکه وزارت ارتباطات چه اقداماتی برای حل این چالش انجام داده است، گفت: در سه ماه گذشته جلسات متعددی با حضور اپراتورها و مشکلات باتری ها برگزار شد. مسئول تامین برق سایت ها در زمان قطع برق است. تخمین زده شده است که آنها برق دارند.
وی افزود: خرابی و فرسودگی باتری، محصولات بی کیفیت برخی برندها، قطع و وصل مداوم برق، عدم توجیه اقتصادی اپراتور برای تعویض در برخی نقاط و سرقت از دلایل این مشکل عنوان شده است.
فتاحی در خصوص اقداماتی که برای رفع این مشکل انجام خواهد شد، گفت: از اپراتورها درخواست زمانبندی برای اصلاح این مسائل کردیم؛ همچنین مقرر شد استفاده از روش های جایگزین عرضه توسط اپراتورها در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش ICTNNبراساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات، باتری هایی که در سایت های مخابراتی برای تامین برق در زمان قطع برق استفاده می شوند، تولید داخل هستند و می توانند حدود سه ساعت برق را تامین کنند، اما بین 16 تا 18 ساعت برای شارژ نیاز دارند و قطعی برق در برخی از مناطق فرصت شارژ کامل باتری ها را نمی دهند. این امر ممکن است سایت مخابرات را برای یک ساعت از کار بیاندازد و ارتباط و اینترنت را مختل کند.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات