خاموشی، قطع سیم کارت، عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه و دسترسی به اینترنت، خالی شدن سیم کارت، عدم تضمین کیفیت خدمات، پیامک تبلیغاتی، پاسخگو نبودن، ثبت نام و انتقال سیم کارت به شخص دیگر بدون حضور مالک، غیر -رعایت تعرفه های ترافیکی داخلی و بین المللی و غیره به عنوان یکی از موضوعات شکایات مردمی ذکر شده است.
به گزارش ICTNN، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی با اشاره به اینکه مجموع شکایات ثبت شده در سه ماهه نخست سال گذشته 43 هزار و 594 مورد بوده است، افزود: 7 هزار و 443 مورد از شکایات ثبت شده در سه ماهه امسال از اپراتور همراه اول، 2 مورد است. هزار و 971 شکایت از اپراتور ایرانسل و 852 شکایت از اپراتور رایتل که نسبت به سال گذشته در همراه اول نزدیک به 24 درصد افزایش داشته و ایرانسل حدود 26 درصد کاهش داشته است. .
مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در سامانه 195 اظهار کرد: میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در اپراتورهای تلفن همراه متفاوت است و به دلیل وجود شکایات مفتوح در سه ماهه اول است. امسال و عدم محاسبه زمان. چنین شکایاتی ممکن است میانگین زمان پاسخگویی را پس از بسته شدن شکایات هنگام ارسال این گزارش افزایش دهد.
وی در خصوص آمار شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال 1400 اظهار کرد: در سه ماهه اول سال گذشته 6 هزار و 881 شکایت از همراه اول، 4 هزار و 222 شکایت از ایرانسل و 687 شکایت از رایتل در سامانه 195 ثبت شده است.
وی افزود: با توجه به این موضوع میانگین زمان پاسخگویی بهار امسال برای هر سه اپراتور به حدود پنج روز رسید که در سال گذشته برای همراه اول حدود 15 روز، برای ایرانسل حدود 14 روز و برای رایتل حدود 10 روز بود. .
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
تحریریه ICTNN شبکه خبری