هیروکی توتوکی، یکی از مدیران عامل سونی، در آخرین جلسه مالی این شرکت، نظر خود را در مورد دلایل شکست کنکورد به اشتراک گذاشت.
در کنفرانس خبری پس از نشست مالی سونی، مدیر عامل این شرکت به سوالات بسیاری از جمله در مورد دلایل شکست عنوان سرویس زنده کنکورد پاسخ داد.
توتوکی توضیح داد که سونی در مراحل اولیه توسعه عناوین خدمات زنده است و می خواهد از تجربیات مختلف مانند کنکورد درس بگیرد:
ما هنوز در حال یادگیری هستیم و وقتی نوبت به IP های جدید می رسد، تا زمانی که آن ها را امتحان نکنید، از اصل ماجرا خبر ندارید. بنابراین برای نتیجه گیری درست به تست های متعددی هم در قسمت تست بازیکن و هم در ارزیابی داخلی و همچنین زمان بندی دقیق آنها نیاز داریم. من فکر می کنم ما (برای کنکورد) باید این ارزیابی های متفاوت را خیلی زودتر انجام می دادیم.
علاوه بر این، ما یک سازمان منزوی هستیم، بنابراین فکر می کنم غلبه بر محدودیت های این سازمان ها در توسعه و فروش می توانست خیلی بهتر انجام شود. پس از آن، ما قصد داریم بهترین زمان را برای انتشار آنها بر روی پلتفرم خود، بدون آسیب رساندن به فروش عناوین دیگر، پیدا کنیم تا بتوانیم از پتانسیل آنها نهایت استفاده را ببریم.
در ابتدای این جلسه مالی، ساداهیکو هایاکاوا، معاون ارشد مالی سونی، تفاوت استقبال بین Helldivers 2 و Concord را توضیح داد:
ما امسال دو عنوان سرویس زنده منتشر کردیم و از میان آنها، Helldivers 2 موفقیت بزرگی بود، اما Concord در دسترس نبود. ما تجربیات زیادی از هر دوی آنها به دست آورده ایم و قصد داریم این تجربیات شکست و موفقیت را با همه استودیوها در زمینه های توسعه به اشتراک بگذاریم و محتوای اضافی و خدمات پس از انتشار را برای تقویت مدیریت توسعه خود اضافه کنیم.