حدود سه ماه پیش، شیائومی نمونه اولیه این خودروی اسپرت را معرفی کرد SU7 Ultra خودش را فاش کرد. اکنون، خودروی الکتریکی شیائومی SU7 Ultra به عنوان سریع ترین سدان چهار چرخ متحرک جهان با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر تنها در 1.98 ثانیه به طور رسمی اعلام شد.
ماشین شیائومی SU7 Ultra
SU7 Ultra با قدرت چشمگیر 1500 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از دو ثانیه، استانداردهای جدیدی را در عملکرد خودروهای الکتریکی تعیین می کند. اگرچه قیمت آن بالاست. در زیر نگاهی دقیق تر به جزئیات این خودروی اسپرت می اندازیم.
طراحی و آیرودینامیک
SU7 Ultra بر اساس طراحی سدان استاندارد است Su7 با تاکید بر آیرودینامیک پیشرفته طراحی شده است. این خودرو دارای سپرهای اسپرت، اسپویلر عقب برجسته 1.56 متری و بدنه عریضتری نسبت به همتای خود است.
این تغییرات، همراه با دیفیوزر فعال عقب، به نیروی رو به پایین 265 کیلوگرم کمک می کند. SU7 Ultra بر روی چرخهای 21 اینچی که در لاستیکهای پیرلی P Zero 5 پیچیده شدهاند، سوار میشود.
در داخل، SU7 Ultra ترکیبی از لمس های لوکس و عملکرد مبتنی بر عملکرد را ارائه می دهد. صندلیها از آلکانترا پوشیده شدهاند که تا فرمان، کارتهای در و سایر عناصر داخلی امتداد دارد. شیائومی همچنین از فیبر کربن در قسمت های داخلی مانند پنل درها، اجزای کابین و آینه عقب استفاده کرده است.
رابط کاربری کنسول مرکزی دارای پانل ابزار ارتقا یافته و صفحه نمایش HUD است و از طراحی منحصر به فرد کابین بهره می برد که فضای اسپرت را بهبود می بخشد. Xiaomi SU7 Ultra سه پروفایل صوتی ورزشی الکتریکی جدید را معرفی می کند: Ultra Electric، Ultra Sonic و Ultra Pulse و همچنین یک بلندگوی خارجی 40 واتی برای بهبود تولید صدا.
موتور و عملکرد
SU7 Ultra از باتری Qilin 2.0 CATL با ظرفیت 93.7 کیلووات ساعت استفاده می کند. گفته می شود این باتری حداکثر ظرفیت تخلیه 1330 کیلو وات دارد و از نرخ شارژ سریع 5.2 درجه سانتی گراد برای شارژ 10 تا 80 درصدی تنها در 11 دقیقه پشتیبانی می کند.
این باتری سه موتور الکتریکی شامل دو موتور V8 و یک V6 را تامین می کند که در مجموع 1138 کیلووات (1526 اسب بخار) قدرت و حداکثر گشتاور 1770 نیوتن متر تولید می کند. این ترکیب به SU7 Ultra اجازه می دهد تا شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 1.98 ثانیه، به 200 کیلومتر در ساعت در 5.86 ثانیه و در نهایت به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت برساند.
SU7 Ultra همچنین دارای سیستم بردار گشتاور Asil-D برای بهبود هندلینگ است.
سیستم ترمز و مسابقه
شیائومی SU7 Ultra را به بزرگترین دیسک ترمز سرامیکی کربنی تا کنون در یک خودروی تولیدی مجهز کرده است. دیسک های جلو 430 میلی متر در 40 میلی متر هستند، در حالی که دیسک های عقب کمی کوچکتر و 410 میلی متر در 32 میلی متر هستند.
این ترمزها برای تحمل دمای بیش از 1300 درجه سانتیگراد (2372 درجه فارنهایت) طراحی شده اند و با کالیپرهای Akebono (شش پیستون جلو و چهار پیستون عقب) برای قدرت توقف استثنایی جفت می شوند. جالب اینجاست که SU7 Ultra می تواند از سرعت 100 کیلومتر در ساعت تا توقف کامل تنها در 30.8 متر ترمز کند.
در حالی که نمونه اولیه SU7 Ultra در پیست نوربرگ رینگ Nordschleife رکوردی را به نام خود ثبت کرد، انتظار می رود نسخه تولیدی به دلیل وزن اضافی کمی کندتر باشد. نمونه اولیه از بدنه فیبر کربنی استفاده می کرد که در نتیجه وزن آن 1900 کیلوگرم بود.
قیمت و زمان در دسترس بودن
شیائومی SU7 اولترا در چین 814900 یوان (114200 دلار) قیمت دارد. در حالی که پیشسفارشهای این خودرو در حال حاضر باز است، انتظار نمیرود تولید و تحویل نهایی تا مارس 2025 آغاز شود.
مدیر عامل شیائومی، لی جون، SU7 Ultra را به عنوان جایگزینی قانع کننده برای پورشه تایکان توربو GT معرفی می کند، زیرا قدرت بیشتری را با قیمت کمتر ارائه می دهد. قیمت پورشه تایکان توربو GT در چین 1998000 یوان است.
گلدمن ساکس انتظار دارد تولید SU7 Ultra تا سال 2025 به 4000 دستگاه برسد. به نظر می رسد فروش این خودرو در چین موفقیت آمیز بوده است و 3680 رزرو ظرف 10 دقیقه پس از عرضه انجام شده است.
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/10/30/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-su7-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D8%AB%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-350kmph/
تحریریه ICTNN شبکه خبری