کمتر از یک ماه با انتشار بازی STALKER 2 فاصله داریم. این بازی از زمان معرفی چندین بار به دلایل مختلف (از جمله جنگ در اوکراین) به تعویق افتاده است. با این حال، توسعهدهنده بازی GSC Game World اخیراً در جریان رویداد مطبوعاتی خود در پراگ جزئیات بیشتری را در مورد عنوان مورد انتظار به اشتراک گذاشته است.
در یک مصاحبه ویدیویی که توسط Radio Times Gaming منتشر شده است، Yevhenii Kulyk تهیه کننده Stalker 2 در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات Unreal Engine در پلتفرم رایانه شخصی، درباره بهینه سازی بازی صحبت کرد.
ایوانی کولیک در این باره گفت:
برای اینکه بتوانیم انتظارات خود را در زمینه بهینه سازی بازی در ایکس باکس و رایانه شخصی برآورده کنیم، تغییرات زیادی در رندر رشته ها و بهینه سازی های مربوط به CPU و RAM ایجاد کرده ایم. اکنون تقریباً در پایان فرآیند پرداخت هستیم. هدف ما این است که بازی در همه شرایط با نرخ فریم و عملکرد پایدار اجرا شود.
موتور ما بر اساس Unreal Engine 5.1 توسعه داده شده است، اما ما آن را 5.1.GSC می نامیم زیرا برای ساخت دنیای بزرگ Stalker 2، مجبور بودیم برخی از ابزارها را در Unreal Engine بازنویسی یا ارتقا دهیم.
سال گذشته، GSC Game World، در طول انتقال از UE4 به UE5، گفت که Lumen و Nanite ابزار مناسبی برای تکمیل توسعه بازی هستند، با این حال، Epic هر دو فناوری را در نسخههای اخیر UE5 بهروزرسانی کرده بود.
در جای دیگری از مصاحبه، ایوان کولیک آنچه را که قبلاً در مصاحبه گیمزکام گفته بود، تکرار کرد که نسخههای رایانههای شخصی و کنسولها عرضه خواهند شد:
ما می دانیم که بخش قابل توجهی از هواداران ما، به ویژه هواداران قدیمی، خواهان دارو هستند. ما همچنین پشتیبانی از حالتهای کنسول را اضافه میکنیم، بنابراین نسخههای Xbox بازی آنها را درست مانند نسخه رایانه شخصی دریافت میکنند. همچنین، ما در حال آماده سازی یک جعبه ابزار بسیار بزرگ هستیم که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد مدها را در اختیار سازندگان قرار می دهد.
بازی Stalker 2 در تاریخ 20 نوامبر 2024 (30 آبان 1403) برای رایانه های شخصی و Xbox Series X/S منتشر می شود و از روز اول انتشار بر روی Game Pass در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، بر اساس گزارش های قبلی، می دانیم که این بازی یک انحصاری سه ماهه خواهد بود و احتمال انتشار آن در اوایل سال 2025 بر روی پلی استیشن 5 خواهد بود.