سونی با همکاری Guerrilla Games و Nixxes Software به زودی بازی Horizon Zero Dawn Remastered را منتشر خواهد کرد و به همین دلیل می خواهیم با چند اسکرین شات نگاهی به تفاوت های ظاهری نسخه اصلی و بازسازی شده داشته باشیم.
پیشرفتهای گرافیکی Horizon Zero Dawn Remastered شامل سیستم روشنایی اصلاحشده، انسداد محیطی بهبود یافته، بافتهای بهبود یافته، پوشش گیاهی متراکمتر، NPCهای بیشتر (شخصیتهای غیرقابل بازی) و بسیاری موارد دیگر است که دنیای بازی را با جزئیات بیشتر میکند.
در مقایسه بالا، Horizon Zero Dawn اصلی محیط را با رنگ نارنجی رندر می دهد و نور ضعیف بافت ها و رنگ های بی روح را ایجاد می کند. علاوه بر این، بافت زمین عمق کافی ندارد و سایه های روی زمین رنگ آمیزی شده اند. این صحنه مسطح است و عمق ندارد و حاوی NPC یا عناصر پویا زیادی نیست.
از سوی دیگر، در نسخه ریمستر شده Horizon Zero Dawn، نورپردازی به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. رنگ نارنجی از بین رفته و رنگ های واقعی صحنه آشکار می شود. انسداد محیطی بهبود یافته و تعداد پرتوهای نور افزایش یافته است که جزئیات بیشتری را آشکار می کند و محیطی واضح تر و جذاب تر ایجاد می کند. تعداد NPC ها هم زیاد شده و به جای استاتیک بودن حالت پویا دارند و مشغول انجام کارهای مختلف هستند.
در اینجا، صحنه رندر شده در نسخه اصلی تخت به نظر می رسد، تیرهای چوبی سایه نمی اندازند، انسداد محیطی کمی وجود دارد، و بافت های زمین به خوبی به نور پاسخ نمی دهند. در نسخه بازسازی شده، پرتوها سایه می اندازند، نور به خوبی با زمین تعامل می کند و دود و گرد و غبار اضافه شده است تا حس واقعی تری به صحنه بدهد.
هنگام مقایسه زمین نزدیک رودخانه در تصاویر بالا، تصویر اصلی صاف و بسیار ساده به نظر می رسد، با جزئیات کمی روی سنگ ها و آب و تقریباً بدون بازتاب. اما نسخه بازسازی شده عمق بیشتری به زمین میافزاید و بهبودهای نورپردازی تمام جزئیات را برجسته میکند. اکنون صخره ها به آرامی با خزه پوشیده شده اند و غبار نزدیک آبشار از بین رفته است.
ساختمانها در Horizon Zero Dawn اولیه صافتر و بافتدارتر به نظر میرسند، با نور بیش از حد روشن و بدون جدایی واضح بین سطوح ساختمان. در Horizon Zero Dawn Remastered، آجرها به طور کامل مدلسازی شدهاند و نورپردازی و بافتهای متریال بهبود یافتهاند، قسمتهای مختلف سازه به وضوح نشان داده شدهاند و ظاهر واقعیتری ایجاد میکنند.
در نسخه اصلی، انعکاس در آب ضعیف بود و درختان در پسزمینه تصاویر واقعی به نظر نمیرسیدند. در نسخه بازسازی شده، انعکاس آب دقیق است، کیفیت پوشش گیاهی بهبود یافته و درختان، به ویژه درختان دور، واقعی تر به نظر می رسند. همچنین ابرهای جدیدی روی کوه ها سایه افکنده اند.
مدل های کاراکتر در اصل شبیه مجسمه های مومی هستند و موهایشان خیس و گل آلود است. علاوه بر این، لباس و نور ظاهری سطحی و بی روح به نظر می رسد. در نسخه بازسازی شده، جزئیات پوست به طور قابل توجهی بهبود یافته است، لباس شخصیت ها بافت های دقیق تری دارند و اجسام فلزی واقعی تر به نظر می رسند. انتشار زیرسطحی به سایهزن پوست اضافه شده است و مو، بهویژه ریش، بسیار بهبود یافته است. انیمیشن های مکالمه اکنون با انیمیشن های Horizon Forbidden West قابل مقایسه هستند و واقعی تر به نظر می رسند.
در آخرین مقایسه، پوشش گیاهی Horizon Zero Dawn Remastered بسیار دقیقتر است و به لطف مدل روشنایی بهبود یافته، رنگ طبیعیتری دارد. علاوه بر این، جزئیات بیشتری را می توان در سطح زمین و در محیط های دیگر مشاهده کرد.