به گزارش ICTNN، در اردیبهشت ماه امسال با وجود ثابت ماندن تعداد سرویس دهندگان نسبت به فروردین ماه، 57 سرویس جدید اضافه شد. به این ترتیب تعداد سرویس ها و روش های اجرا شده به سال 85 رسید و از سوی دیگر پس از افت تعداد تراکنش ها در فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروزی، اتوبوس خدمات دولتی در اردیبهشت ماه توانست حدود 270 میلیون تراکنش را به ثبت برساند که نشان می دهد. افزایش 95 میلیونی
تعداد تراکنشهای اتوبوس خدمات دولتی (GSB) در اتاق تهاتر ملی در دو ماهه نخست امسال به بیش از 444 میلیون تراکنش رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.
همچنین در بین پرکاربردترین خدمات، بیشترین تراکنش ها مربوط به ثبت درخواست هویت، خدمات هویتی تکمیلی سامانه هویت ملی برای اشخاص حقوقی و سرویس شاهکار بوده است. این در حالی است که با وجود توقف اپیدمی کرونا، دو سرویس اطلاع رسانی بیماری های عروق کرونر بستر ایرانیان، سرویس اطلاع رسانی واکسن، جزو 10 سرویس پرکاربرد قرار گرفتند.
با توجه به دریافت خدمات الکترونیکی از سروا، در همین مدت، از بین 650 شرکت و دستگاه اجرایی متصل به تسویه حساب ملی، شرکت ایده ارتباطی روماک (اسنپ)، وزارت آموزش و پرورش، جامعه ملی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب موفق به دریافت خدمات الکترونیکی شدند. بیشترین تعداد تراکنش اهدا شده اند. این در حالی است که شرکت ارتباطات روماک (اسنپ) با دریافت حدود 53 درصد از تراکنش ها، بزرگترین مشتری از طریق این درگاه بود.
آخرین وضعیت روز عمومی (سرو)
بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات، از میان 68 سرویس دهنده در سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت کشور پیشروترین ارائه دهندگان خدمات هستند. از سوی دیگر، در پایان اردیبهشت ماه، از بین 348 دستگاه متصل به تهاتر ملی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ترتیب از دستگاههای مرتبط استفاده کردند. این خدمات بیشتر
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
بر اساس این گزارش، در اردیبهشت ماه تعداد خدمات ارائه شده توسط دستگاه ها در گردنه سرو به 211 مورد رسید که نسبت به ماه قبل 15 سرویس به این فهرست اضافه شد. علاوه بر این، تعداد دستگاه های خدماتی از 28 دستگاه به 32 دستگاه و تعداد مشتریان سازمانی از 641 به 650 دستگاه افزایش یافته است.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی اتاق تهاتر ملی، در دو ماهه نخست سال جاری، دستگاه های وزارت کشور، سازمان استخدامی و سازمان فناوری اطلاعات از ایران تامین کنندگان اصلی این گذر بوده اند. در بالا
از میان 95 میلیون تراکنش انجام شده در اردیبهشت ماه امسال، خدمات استعلام کرونا، بستر ایران من، خدمات استخدامی سامانه امید، پیامک سازمان امور اداری و استخدامی و استعلام مجوز سفر وزارت کشور از پرکاربردترین خدمات بوده است.
ارائه دهندگان ابزار اصلی
مشتریان اصلی خدمات ملکی
اداره تسویه ملی (NIX) دارای دو دروازه برای پاکسازی اطلاعات است. یک ساعت دو جهته (GSB) که مسئول پاسخگویی به درخواست های بین دستگاهی است. این گذر در دو روز آینده و این گذر در روز دوم انجام می شود. از سوی دیگر، با توجه به نیاز بنگاهها به استفاده از خدمات دولتی، سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف ارائه خدمات و استعلام بین دستگاههای اجرایی و شرکتها بر اساس «خدمات سروا» درگاه خدماتی دیگری با نام سرویس عمومی (سرآوا) راهاندازی کرده است. مارکت» (API Market Place) به نشانی sarva.iran.gov.ir.
تحریریه ICTNN شبکه خبری