Bloober Team همیشه یک نام آشنا برای طرفداران ترسناک بوده است، اما با انتشار Silent Hill 2 Remake، این استودیو سرانجام به اولین موفقیت بزرگ خود دست یافت. اکنون پس از استقبال گسترده از بازی Silent Hill Remake 2 که توانست در کمتر از یک هفته بیش از یک میلیون نسخه بفروشد، بسیاری از طرفداران این سوال را دارند که آینده این تیم چیست؟ به نظر می رسد پاسخ استودیو عنوان جدیدی با عنوان Cronos: The New Dawn باشد.
مسیر موفقیت تیم بلوبر بدون شک آسان نبود و در همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه شد. از زمانی که اعلام شد که تیم Bloober وظیفه بازسازی Silent Hill 2 را بر عهده دارد، بسیاری از طرفداران این مجموعه به طرق مختلف نسبت به این که چرا این انتخاب انجام شده است، به خصوص با توجه به گذشته آن اعتراض کرده اند. به جرات می توان گفت که Bloober توانست تمام انتظارات را زیر پا بگذارد و عنوانی تحسین برانگیز را برای طرفداران جدید و قدیمی سری Silent Hill ارائه دهد.
طبق گفته سازندگان و تریلر معرفی شده منتشر شده، به نظر می رسد که Cronos: The New Dawn عنوانی ترسناک بقا خواهد بود که در یک محیط علمی تخیلی با الهام از حال و هوای دهه 1980 لهستان اتفاق می افتد.
کارگردانان این عنوان یعنی Wojciech Piejko و Jacek Zięba در مصاحبه با Eurogamer در مورد احساسات خود در مورد موفقیت Silent Hill صحبت می کنند:
ما از موفقیت تیم توسعه سایلنت هیل بسیار خوشحالیم و معتقدم آنها با موفقیت خود راه را برای ما هموار کرده اند. آنها دیدگاه گیمرها را از استودیو تغییر دادند و برخی از نظرات منفی مانند “بلوبر نباید سایلنت هیل را لمس کند” را به نظراتی مانند “بازی شگفت انگیز از استودیو بلوبر” تبدیل کردند. من از آنها بسیار سپاسگزارم و می دانم که تحمل این همه انتقاد شدید در طول توسعه آسان نبود. بنابراین به آنها می گویم که خود را خسته نکنند تا غیرممکن ها را ممکن کنند.
در ادامه صحبت های پیجکو، جاک ژیبا همچنین تاکید کرد که Silent Hill 2 برای کل استودیو موفقیت آمیز بوده و نه برای یک تیم توسعه دهنده خاص.
همه ما بخشی از خانواده بلوبر هستیم، بنابراین موفقیت آنها موفقیت ما و موفقیت ما از آن آنهاست.
پس از عنوان قبلی این استودیو، The Medium، Cronos: The New Dawn چند سالی است که در کنار Silent Hill 2 در حال توسعه است. در طول مراحل توسعه، این دو پروژه تیم های جداگانه خود را داشتند و گاهاً مانند تست نسخه های قابل پخش و برخی مسائل فنی، همکاری نیز برقرار می شد.
وقتی از زیبا پرسیده شد که روند توسعه این عنوان پس از انتشار بازی Silent Hill 2 Remake چگونه پیش می رود، او پاسخ داد:
هر چیزی جوانب مثبت و منفی خود را دارد. البته، توسعه عنوانی به مهمی Silent Hill برای ما در Bloober یک چالش وصف ناپذیر و رویایی بود که به حقیقت پیوست. اما اینطور نیست که بگوییم «هی، حالا میخواهیم چیزی را نشان دهیم که مال ماست». در واقع ما فقط می خواهیم بازی های خوب را برای همه به ارمغان بیاوریم. هدف ما این است، نه اینکه پس از سایلنت هیل مستقلا خودمان را ثابت کنیم.
سال گذشته، پیوتر بابینو، یکی از بنیانگذاران Bloober Team، گفت که این شرکت از ساخت بازیهای ترسناک روانشناختی منصرف شده و به جای آن بر ساخت عناوین ترسناک بلاکباستر تمرکز خواهد کرد. پیجکو در این مورد می گوید:
من فکر می کنم نظر پیوتر به این معنی است که ما عناصر گیم پلی بیشتری را وارد بازی های خود خواهیم کرد.
با توجه به این گفته ها، به نظر می رسد استودیو بلوبر قصد دارد برخلاف عناوین قبلی خود مانند The Medium یا Observe، گیم پلی مشابه بازی هایی مانند Resident Evil و Silent Hill را با ترکیبی از حل پازل و تیراندازی بیشتر ارائه دهد. البته، Pichko در ادامه اضافه کرد که مکانیک خاصی مانند مکانیک قطع عضو از Dead Space یا چراغ قوه Alan Wake برای جذابتر کردن گیمپلی در Cronos: The New Dawn وجود خواهد داشت.
در میان همه این اطلاعات، شاید جالب ترین ویژگی Cronos: The New Dawn فضا و فضای آن است که به نظر می رسد ترکیبی بین معماری دهه 80 لهستان و عناصر علمی تخیلی باشد. زیبا در این باره توضیح می دهد:
ما همیشه می خواستیم از لهستان و شهر خود کراکوف به عنوان مکان یا منبع الهام برای بازی های خود استفاده کنیم. به نظر من فضای لهستان برای افراد خارج از این کشور خارجی و خاص به نظر می رسد و کمک زیادی به ما کرده است تا فضایی جذاب و خاص ایجاد کنیم.
علاوه بر این، به گفته پژکو، فیلم بیگانه و حتی «اقلام قدیمی خانه از خانه مادربزرگ ما» نیز الهامبخش فضای این بازی هستند. که در آن یک مادربزرگ در حال بازی شطرنج نشان داده شده است. علاوه بر این، سریال مسافران نتفلیکس و همچنین فیلم های 12 میمون و The Thing به عنوان منابع الهام دیگری برای این عنوان ذکر شده اند.
اما شاید بزرگترین سوال برای طرفداران ترسناک این باشد که Kronos: The New Dawn چقدر ترسناک خواهد بود؟ پژکو چنین پاسخ می دهد:
ما هرگز نمی توانیم خیلی روی جامپ اسکر تکیه کنیم. فضایی که بر ذهن شما تأثیر می گذارد به نظر من بهترین شکل ترس است. چندین جامپ اسکر برای بازیکنان آزاردهنده خواهد بود. بنابراین جو و اضطراب آنچه در انتظار شماست، هدف اصلی Cronos: The New Dawn است.
Cronos: The New Dawn که هفته گذشته در جریان رویداد Xbox Partner Preview معرفی شد، در سال 2025 برای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.