در اکتبر 2022، اعلام شد که کونامی بازسازی Silent Hill 2 را به Bloober Team داده است و از همان ابتدا، نگرانی هایی در مورد واکنش طرفداران ایجاد شد. بسیاری بر این باور بودند که Bloober Team انتخاب اشتباهی بوده است، موضوعی که البته در اواخر فرآیند توسعه نظر کونامی را تغییر داد. با وجود این واقعیت که افراد کمی به موفقیت Team Bloober اعتقاد داشتند، توسعه دهنده گفت محصولی را منتشر کرد که مورد تحسین منتقدان و طرفداران قدیمی این سری قرار گرفت.
مطمئنا دلیلی برای باور طرفداران و منتقدان به موفقیت تیم بلوبر وجود نداشت. جدای از سری Layers of Fear که بهترین بازی ترسناک آنها محسوب می شود، دیگر تلاش های سازنده مذکور برای ساخت عناوین ترسناک به جایی نرسیده است.
بازی هایی مانند The Medium و The Blair Witch Project هر کدام عناصر جالبی داشتند، اما هیچ کدام طرفداران را تحت تاثیر قرار ندادند. از سوی دیگر، سری Layers of Fear عناوین کاملی نبودند.
Wojciech Piejko، کارگردان بازی آینده این استودیو، Cronos: The New Dawn، طی مصاحبه اخیر با GameSpot، گفت که موفقیت Silent Hill 2 توانایی تیم Bloober را برای تبدیل شدن به یکی از توسعه دهندگان برتر در زمینه ترسناک نشان می دهد.
Wojciech Pejko همچنین در مورد مبارزاتی که تیم سایلنت هیل پشت سر گذاشته بود صحبت کرد و از تلاش آنها برای غلبه بر شک و تردید طرفداران و ارائه یک محصول عالی تمجید کرد.
هیچ کس به توانایی های ما اعتقاد نداشت، اما ما این کار را کردیم. همکاری بلوبر و کونامی مایه افتخار بود. به عنوان سازندگان پرشور ژانر ترسناک و طرفداران سایلنت هیل، باید گفت که دو سال باقی مانده تا انتشار Silent Hill 2 روزهای بسیار سختی بود. تیم سایلنت هیل و ما، تیم بلوبر، موفق شدیم آن را بسازیم. اکنون استودیو پر از انرژی مثبت است. ما قصد داریم نشان دهیم که به تنهایی چه کاری می توانیم انجام دهیم و چگونه ایده های خود را مقیاس بندی می کنیم.
آنها یک بازی افسانه ای را بازسازی کردند. آنها غیرممکن ها را ممکن کردند و مسیر سختی بود زیرا نفرت زیادی در اینترنت وجود داشت. فشار زیادی روی تیم بود و آنها این کار را کردند. چنین لحظاتی برای شرکت واقعاً خارقالعاده است.
Jacek Zieba، تهیه کننده و دستیار کارگردان Kronos: The New Dawn، افزود:
ما می خواهیم یکی از سازندگان عناوین ترسناک شویم و جایگاه خود را پیدا کنیم. البته، من فکر می کنم ما جایگاه خود را پیدا کرده ایم، فقط باید آن را تکامل دهیم. چگونگی این اتفاق پیچیده است، اما به طور طبیعی اتفاق خواهد افتاد. مانند Layers of Fear، اعضای تیم اینگونه بودند: “خب، ما قبلا بازی های بدی انجام داده ایم، اما می توانیم رشد کنیم.”
Wojciech Pejko افزود که موفقیت بازسازی Silent Hill 2 به استقبال Cronos: The New Dawn کمک کرد:
همه ما احساس آرامش کردیم. همه نظرات اینگونه بود: “آره، به نظر عالی است.” من عاشق طراحی شخصیت هستم.
امیدواریم استودیوی تیم Bloober بتواند در این مسیر صعودی به تکامل خود ادامه دهد.