بر اساس گزارش جدیدی که توسط Streams Charts منتشر شده است، علیرغم برگزاری چندین رویداد مهم که انتظار میرود بینندگان را افزایش دهد، بازی YouTube در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ شاهد کاهش ۲۷ درصدی بازدیدکنندگان بود. این کاهش در میزان شنیدن حتی با وجود رکورد 13.1 میلیارد ساعت گوش دادن در این مدت، رقم قابل توجهی است.
اگرچه یوتیوب با چنین کاهشی در بازدیدکنندگان مواجه شده است، اما همچنان در صدر پلتفرم های تولید و انتشار محتوا قرار دارد. طبق گزارش Streams Charts، سهم بازار یوتیوب در انتشار محتوا حدود 66.7 درصد است.
پشت سر یوتیوب Twitch با سهم بازار 19.1 درصد قرار دارد که نشان دهنده موفقیت مداوم یوتیوب در این بخش است. داده های نمودارهای جریان همچنین نشان می دهد که پلتفرم هایی مانند Kick و AfreecaTV به سرعت در حال رشد هستند. با رشد 15.6 درصدی در ساعات بازدید بین ژوئیه و سپتامبر 2024، Kick اکنون سومین پلتفرم محبوب استریم و اشتراک محتوا است.
در مجموع، بیش از 19.7 میلیارد ساعت محتوا در سه ماهه سوم سال 2024 مشاهده شده است. این ارقام به لطف برنامه فشرده ورزش های الکترونیکی، از جمله بازی هایی مانند League of Legends، Free Fire و PUBG به دست آمده اند و همچنان در حال رشد هستند.
با توجه به کاهش فروش بلیت سینما و افزایش چشمگیر تماشای محتوا در اکثر پلتفرم های آنلاین، این روند نشان می دهد که نسل کنونی ترجیح می دهند به جای رفتن به سینما، محتوای تولیدکنندگان محتوا را از طریق تلفن همراه یا گوشی های هوشمند تماشا کنند. این تغییر دریا، تولید محتوا و پخش محتوا را به یکی از پردرآمدترین مسیرهای شغلی برای هزاران نفر در سراسر جهان تبدیل کرده است.