بر اساس یک گزارش تحلیلی رسانه ای، اکثر گیمرها تجربه های تک نفره و داستان محور را به عناوین سرویس محور ترجیح می دهند.
علیرغم موفقیت بسیاری از عناوین تک نفره در سال های اخیر، شرکت های بزرگ بازی همچنان بر روی ساخت عناوین چند نفره و سرویس گرا متمرکز هستند. اگر اکثر گیمرها این عناوین را ترجیح دهند، این نگاه ویژه به عناوین چند نفره منطقی به نظر می رسد، اما آخرین گزارش تحلیلگر چیز دیگری می گوید.
طبق گزارش شرکت تحلیلی Midia Research، حدود 53 درصد از گیمرها تجربه کارهای تک نفره را به بازی های چند نفره آنلاین و همکاری ترجیح می دهند. میدیا نوشت:
عناوین خدمات محور توجه زیادی را از سوی مخاطبان می طلبد. ورود به بازار این بازی ها با وجود برخی فرصت ها بسیار سخت و چالش برانگیز است. با انتشار هر بازی موفق خدمات محور که می تواند توجه بازیکنان را به خود جلب کند، این فرصت ها کمتر و کمتر می شوند.
توسعه دهندگان AAA به ساخت بازی های سرویس گرا ادامه می دهند، اما عناوین تک نفره همچنان محبوب ترین عناوین باقی مانده اند و حدود 53 درصد از گیمرها آنها را ترجیح می دهند.
این رسانه در ادامه مدعی شد که علیرغم افزایش قابل توجه هزینه ساخت عناوین تک نفره، بازی های سرویس گرا از آنجایی که هزینه تولید نسبتاً بالایی دارند و علاوه بر آن نیاز به سرمایه پس از انتشار دارند، بسیار زیاد است . . به گفته میدیا، زمان آن فرا رسیده است که توسعه دهندگان بر روی ساخت بازی های تک نفره تمرکز کنند.