در نظرسنجی Kantar BrandZ، اپل برای اولین بار در سه سال گذشته از آمازون پیشی گرفت و به با ارزش ترین برند جهان تبدیل شد.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
برند مد Louis Vuitton که متعلق به LVMH است، اولین برند لوکسی است که در بین 10 برند برتر حضور دارد. با وجود بازگشت کند مصرف کننده پس از همه گیری کووند، ارزش برند با 64 درصد افزایش به 124.2 میلیارد دلار رسید. تسلا 18 پله صعود کرد و به رده 29 رسید و با علاقه روزافزون به خودروهای برقی به برترین برند خودرو تبدیل شد.
هدف از نظرسنجی های Kantar نشان دادن تأثیر برندسازی بر ارزش بازار و توانایی فروش شرکت است.
طبق گزارش بلومبرگ، اپل در سال 2021 حدود 800 میلیون مشترک برای خدماتی مانند سرگرمی و ابر داشته است. با این حال، قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال 2022 تا کنون 25 درصد کاهش یافته است.
به گزارش ICTNN، ارزش برند اپل در سال جاری به 947 میلیارد دلار رسید، در حالی که آمازون در نظرسنجی Kantar به رتبه سوم سقوط کرد. اپل آخرین بار در سال 2015 به عنوان ارزشمندترین برند جهان معرفی شد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری