Warhammer 40,000: Space Marine 2 به دلیل شباهت زیاد آن به تیراندازهای قدیمی (همچنین به عنوان تیراندازهای Xbox 360 شناخته میشود) و به دلیل محدود نبودن به ارائههای خدمات محور مورد تحسین قرار گرفت. سازندگان قبلاً گفته بودند که الهام گرفتن بازی از عناوین قدیمی عمدی بوده است.
Space Marine 2 قاطعانه پیوستگی خود را به عناصر نسخه اول حفظ می کند: صحنه های برش، حالت همکاری و حالت PvP. نتیجه این تعهد باعث شده تا آن را با عناوین جذابی مانند Halo یا Gears of War قدیمی مقایسه کنند.
مدیر بازی دیمیتری گریگورنکو در مصاحبه با Gamesradar+ گفت:
نمی دانستم هدف ما اینقدر واضح است. ما میخواستیم دنبالهای بینقص (برای Space Marine) بسازیم که هدف اصلی بود. یک “عاقبت” فوق العاده که دقیقاً همان تجربه را ارائه می دهد. یک شوتر Xbox 360 با حالت داستانی، PvP و حالت گروهی. ما می خواستیم یک تجربه کلاسیک ارائه دهیم.
الیور هالیس-لیک، مدیر خلاق استودیو Saber، معتقد است که تیم موفق به ایجاد یک تجربه نوستالژیک شده است. وی در این باره گفت:
اخیرا به خانه یکی از دوستان قدیمی رفتم و سریال Gears of War را بازی کردیم. قسمت داستان در یک بعد از ظهر تمام می شود. آخر هفته که به خانه او برگشتم، Space Marine 2 را از ابتدا تا انتها بازی کردیم.
Warhammer 40,000: Space Marine 2 هماکنون برای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی در دسترس است.