نیاز روزافزون به روشهای مقیاسبندی مبتنی بر هوش مصنوعی، نگرانیهایی را در میان گیمرها در مورد بازیهای آینده که کاملاً بر این فناوری تکیه میکنند، برانگیخته است.
روش های ارتقاء مقیاس مانند DLSS انویدیا می تواند کیفیت تصاویر با وضوح پایین را بهبود بخشد و نرخ فریم را افزایش دهد. اما گیمرها نگرانند که استفاده از این فناوری در نهایت برای دستیابی به عملکرد پایدار ضروری شود.
اخیراً در کنفرانس فناوری و ارتباطات گلدمن ساکس، از جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در مورد کاربردهای هوش مصنوعی سوال شد. او پاسخ داد که هوش مصنوعی برای گرافیک کامپیوتری ضروری شده است.
بسیاری از بازی های مدرن بر روی پلتفرم رایانه شخصی از قابلیت DLSS استفاده می کنند و انویدیا با عرضه کارت های گرافیک سری RTX 40 این فناوری را گسترش داده است.
به گفته هوانگ، هوش مصنوعی برای ایجاد پیکسل های جدید سریع و کارآمد است. آموزش یک مدل هوش مصنوعی تنها یک مرحله از فرآیند است و استفاده از آن در یک برنامه DLSS مانند هدف نهایی است. به همین دلیل استفاده از این مدل باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی و زمان پردازش می شود.
با توجه به اینکه فناوری DLSS انویدیا یکی از شناختهشدهترین فناوریهای ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی در بازی است، جای تعجب نیست که این شرکت برای آینده برنامهریزی کند. به منظور بازیابی جزئیات و تولید خروجی واضح تر و سازمان یافته تر، مدل هوش مصنوعی بر روی تصاویر با کیفیت بالا آموزش داده شده است.
با این حال، برخی از بازیکنان نگران این توسعه هستند زیرا معتقدند این فناوری می تواند برای بازی های آینده ضروری شود. به نظر می رسد که مقیاس بندی مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده به یک روند اصلی در گرافیک تبدیل خواهد شد.