در سال 2013، Flappy Bird برای iOS منتشر شد، اما در ژانویه 2014، به طور ناگهانی محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرد و به پربارترین برنامه در اپ استور تبدیل شد. این موفقیت به خالق آن، دونگ نگوین، اجازه داد تا روزانه ده ها هزار دلار از تبلیغات بازی به دست آورد.
با این حال، تنها یک ماه بعد، در فوریه 2014، نگوین بازی را آفلاین کرد و در یک جمله توضیح داد که چرا:
من دیگر نمی توانم این وضعیت را تحمل کنم.
او بعداً اظهار داشت که این تصمیم را گرفت زیرا بازی اعتیادآور بود و احساس می کرد که این بازی به یک مشکل تبدیل شده است.
گروهی از طرفداران که خود را بنیاد Flappy Bird می نامند، برند رسمی Flappy Bird و همچنین حقوق بازی موبایل Piou Piou vs Cactus را که برخی معتقدند الهام گرفته از Flappy Bird است، به دست آورده اند.
اعلام شده است که نسخه جدید Flappy Bird در سال 2025 برای iOS و اندروید منتشر خواهد شد و شامل شخصیت ها و حالت های جدید می شود. در میان این حالت ها حالت بسکتبال وجود دارد که در آن بازیکن باید از طریق حلقه ها شوت کند، همچنین یک حالت ساده تر برای تازه واردان و یک حالت رقابتی برای حداکثر 100 بازیکن.
مایکل رابرتز، یکی از مدیران بنیاد Flappy Bird، در بیانیه ای گفت:
ما بسیار هیجانزده هستیم که Flappy Bird را بازگردانیم و تجربه جدیدی ارائه کنیم که بازیکنان را برای سالهای آینده سرگرم کند. ما برای این پرنده کوچک برنامه های بزرگی داریم.
توسعه دهنده Piou Piou که اکنون بخشی از بنیاد Flappy Bird است، همچنین اضافه کرد:
امروز نه تنها برای صنعت بازی های ویدیویی، بلکه برای من نیز نقطه عطفی است. شگفت انگیز است که Piou Piou در طول سال ها چقدر بر توسعه دهندگان و صدها میلیون بازیکن تأثیر گذاشته است. کار کردن در کنار تیمی از طرفداران و سازندگانی که واقعاً متعهد به تغییر روایت صنعت و زنده کردن Flappy Bird اصلی هستند، باورنکردنی است.