نوریاکی اوکامورا، تهیهکننده Metal Gear Solid Delta: Snake Eater، توضیح میدهد که بازیهایی که آقای هیدئو کوجیما شخصا نساخته است، «بازیهای هیدئو کوجیما» محسوب نمیشوند.
![تبلیغات](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/08/240-200.gif)
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater به چند دلیل در کانون توجه قرار گرفته است و این حقیقت که از زمانی که خالق اصلی هیدئو کوجیما کونامی را ترک کرد، اولین مورد مهم در این مجموعه است.
اما اگرچه این بازی به عنوان بازسازی تقریباً دقیق بازی اصلی Metal Gear Solid 3 در نظر گرفته میشود، اما قرار نیست شامل کلمات “A Hideo Kojima Game” (بازی به کارگردانی Hideo Kojima) باشد که در تیتراژ ابتدایی و پایانی ذکر شده است. بازی اصلی، و نوریاکی اوکامورا، تهیهکننده اصلی بازسازی در Konami، دلیل آن را توضیح داد:
تیم توسعه دهنده بحث های زیادی در مورد اینکه دقیقاً چگونه باید تیتراژ پایانی را انجام دهیم، داشتند، اما ما فوراً روی یک چیز توافق کردیم… عدم تغییر نام، بنابراین از ابتدا قرار بود نام کارکنان اصلی در اعتبارات ، تیم فعلی وجود ندارد. پس با خود گفتیم: چه کنیم؟ ما فقط به پخش آهنگ اصلی Metal Gear Solid 3: Snake Eater فکر میکردیم، اما باید به این فکر میکردیم که اعضای تیم سازنده اصلی چه واکنشی نسبت به آن نشان میدهند. مثلاً اگر تیتراژها را تغییر می دادیم، از این که ذکر نشد ناراحت می شدند؟ و از طرف دیگر، احتمالاً برخی از خود می پرسیدند: “چرا وقتی من روی این بازی کار نکردم، نام من را در تیتراژ قرار می دهند؟” بنابراین تصمیم گرفتیم که بهترین راه حل برای این مشکل مراجعه به آنها با عناوینی مانند “Lead developer” و “Lead Programmer” و غیره باشد.
سپس اوکامورا تایید کرد که Metal Gear Solid Delta برخلاف نسخه اصلی با “A Hideo Kojima Game” شروع نخواهد کرد. در عوض، آن را به “بر اساس Metal Gear Solid 3” تغییر می دهند. چون خود کوجیما این بازسازی را کارگردانی نکرده است. سپس اوکامورا به نمونههای قبلی از عناوین متال گیر که او کارگردانی کرده و با خط بالا شروع نشدهاند، اشاره کرد. مانند عملیات قابل حمل.
وی در ادامه توضیح داد:
شاید متوجه شده باشید که بسیاری از عناوین متال گیر با «بازی هیدئو کوجیما» شروع می شوند. اما در Metal Gear Solid Delta: Snake Eater، خواهید دید که با “Based on Metal Gear Solid 3” جایگزین شده است. من فقط میخواهم یک لحظه وقت بگذارم تا مطمئن شوم همه متوجه میشوند که چرا این کار انجام میشود. باید بدانید که همیشه درست بوده است که بازی هایی که شخصا توسط آقای کوجیما ساخته نشده اند، برچسب “A Hideo Kojima Game” را ندارند. به عنوان مثال، من چند عنوان متال گیر ساخته ام، مانند Portable Ops یا Digital Graphic Novel که هیچ کدام با این عبارت شروع نمی شوند. این رویه برای Ghost Babel که توسط شخص دیگری ساخته شده است نیز اعمال می شود. بنابراین، برای Metal Gear Solid Delta: Snake Eater، به این نتیجه رسیدیم که منطقی است از این زمینه پیروی کنیم.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater توسط Konami برای PS5، Xbox Series X/S و PC در حال توسعه است. کونامی همچنین تایید کرد که این عنوان در اواخر ماه جاری در TGS قابل بازی خواهد بود.