به گزارش خبرگزاری اسکای نیوز، بیش از 60 درصد از زنان در محیط های بازی آنلاین، از جمله Discord و بازی های رقابتی، آزار و اذیت سایبری را تجربه می کنند.
در تحقیقات اولیه گزارش، میکی کارول، روزنامهنگار فناوری گزارش داد که او در دیسکورد مورد آزار و اذیت و توهین قرار گرفته است، زیرا «تصویر نمایهاش نشان میداد که او یک زن است».
این تحقیق که توسط جنی مکبین از برایتر انجام شد، نشان داد که آزار و اذیت معمولاً با نظرات جنسی شروع میشود و اغلب به چیزی تهدیدکنندهتر تبدیل میشود. در واقع به لطف رواج داکسینگ (افشای موقعیت و هویت خود با استفاده از روش های مختلف)، برخی از این تهدیدات زندگی واقعی فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
از حدود 1000 گیمر زن مورد بررسی در بریتانیا و ایالات متحده، 72 درصد گزارش کردند که در سال 2022 در معرض این محیط آنلاین سمی قرار گرفتند، اما این رقم در سال 2023 به 65 درصد کاهش یافت. با وجود کاهش آزار و اذیت، 20 درصد از گیمرهای زن به نظرسنجی گفت که آنها به دلیل آزار احتمالی ترجیح می دهند دیگر آنلاین بازی نکنند.
در پاسخ به این گزارش، دیسکورد به اسکای نیوز گفت که همیشه پس از هر گونه گزارش آزار و اذیت “اقدام فوری” انجام می دهد و اصرار دارد که “ایمنی در تمام جنبه های خدماتش ادغام شده است، از جمله “در استفاده از ترکیبی از ابزارهای فعال و واکنشی”.