شخصیتهای اصلی که بیش از حد حرف میزنند و راهنمایی میکنند اخیراً در بازیهای ویدیویی مدرن بسیار دیده شدهاند. از جمله بزرگترین ها، Horizon: Forbidden West و God of War Ragnarok نمونه هایی هستند.
به نظر می رسد تیمی که پشت ایندیانا جونز و دایره بزرگ است راه حلی پیدا کرده است: «دوربین» ایندیانا. جرک گوستافسون، کارگردان بازی، در مصاحبه ای با مجله Edge گفت:
به لطف آن (دوربین)، ما توانستیم با خیال راحت پازل هایی از درجه سختی “متوسط” تا “سخت” را قرار دهیم، که یکی از ویژگی های مورد علاقه من در بازی است. ما نمی ترسیدیم که مخاطب در پازل ها گم شود و نمیتوانیم جلو برویم، نیازی به سادهسازی پازلها نداشتیم.
رویکرد بازیهای ماشینی به بازیکن این امکان را میدهد که هر زمان که به مشاوره نیاز داشت، تماس بگیرد. البته دوربین ایندیانا چیزی فراتر از یک سیستم راهنمایی است و در عین حال بازیکن را به کاوش و جستجوی محیط ترغیب می کند. ینس اندرسن، مدیر بخش طراحی بازی، توضیح داد:
با گرفتن تصاویر، امتیازهای “ماجراجویی” به دست می آورید که به شما امکان می دهد شخصیت خود را بهبود بخشید. دفترچه یادداشت خود را با اطلاعات مختلف پر می کنید. به همین دلیل روش اکتشافی قابل توجهی محسوب می شود. من این ایده را دوست دارم زیرا ما به جای نگاه کردن به “نشانگرها” به دنیای کار نگاه می کنیم.
دوربین ایندیانا ابزاری مبتنی بر آزادی عمل بازیکن است. بازیکنان تصمیم می گیرند چه زمانی آن را بیرون بیاورند، عکس بگیرند و دنیای اطراف خود را کاوش کنند. اندرسن ادامه داد:
این رویکرد به انتقال دیدگاه ایندیانا به بازیکن کمک می کند. هر بار که تصویری را ثبت می کنید، ایندیانا در مورد آن نظر می دهد. این راهی برای تزریق شخصیت و هویت به بازی و ایجاد لحن منحصر به فرد برای آن است.
Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ 9 دسامبر 2024 برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد. این عنوان از روز انتشار بر روی سرویس Game Pass در دسترس خواهد بود و همچنین در بهار 2025 بر روی پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.