به نظر می رسد سونی راهی برای نوآوری در جلوه های صوتی بازی پیدا کرده است.
سونی یکی از شرکت های پیشرو در جهان است که در تلاش برای نوآوری در صنعت بازی است. بسیاری از ایده های این شرکت ابتدا در پتنت ها ظاهر می شوند و سپس وارد دنیای واقعی می شوند. البته بسیاری از آنها رنگ واقعیت را ندارند.
پتنت جدیدی توسط سونی در رابطه با ایجاد خودکار صداهای درون بازی و شاید حتی موسیقی با استفاده از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی ثبت شده است. این سیستم از داده های صوتی موجود در بازی برای اعمال تغییرات بدون دخالت انسان استفاده می کند و جلوه های صوتی زیادی را در بازی ها اضافه می کند که به غوطه وری می افزاید.
بازیهای ویدیویی صداهای مختلفی تولید میکنند تا بازیکنان را علاقمند و درگیر نگه دارد. به عنوان مثال، صدای ناگهانی و تکان دهنده در یک بازی ویدیویی ترسناک یا موسیقی هیجان انگیز در حین تعقیب و گریز.
سونی اختراعی به نام «سیستمها و روشهای تولید و اعمال توابع مبتنی بر صدا» را به ثبت رساند که یک تولیدکننده صدای پیشرفته است و از اجزا و روشهای خاصی برای تولید محتوای صوتی جدید از فایلهای صوتی موجود استفاده میکند.
سونی در بخش توضیحات استدلال کرد که ممکن است بازیکنان به دلیل عدم تنوع در صداها به آرامی از برخی آثار خسته شوند. به عنوان مثال، کاربر ممکن است پس از ساعت ها قدم زدن در اطراف نقشه از تکرار صدای راه رفتن مداوم خسته شود. با این حال، پتنت جدید با ایجاد چندین اصلاح صوتی برای افزایش غوطه وری و واقع گرایی، این مشکل را حل خواهد کرد.
این پتنت سونی تاثیر قابل توجهی بر صنعت بازی خواهد داشت، زیرا نحوه مدیریت جلوه های صوتی توسط توسعه دهندگان را به طور کامل تغییر می دهد، اما بهتر است این ایده را هنوز جدی نگیرید، زیرا بسیاری از ایده ها در همان سطح طرح اصلی باقی خواهند ماند. و مورد بهره برداری قرار نخواهد گرفت.