آژانس ضد انحصار بریتانیا پس از تحقیقات اولیه به گوگل در مورد سوء استفاده از موقعیت برتر خود در فناوری تبلیغات هشدار داده است.
به گزارش ICTNN، با این هشدار رگولاتور بریتانیایی به اتحادیه اروپا و آمریکا می پیوندد که نگرانی های مشابهی را درباره این غول فناوری ابراز کرده اند.
سازمان رقابت و بازار انگلیس در بیانیه اعتراضی خود در روز جمعه اعلام کرد که گوگل از تسلط خود در تبلیغات فناوری برای اولویت بندی خدمات خود و جلوگیری از رقابت رقبا در یک زمین بازی استفاده می کند. رگولاتور گفت که تمام نظرات گوگل را قبل از تصمیم گیری نهایی بررسی می کند، که توسط کمیته ای جدا از تیمی که تحقیقات اولیه را انجام داده است، اتخاذ خواهد شد.
جولیت انسر، سرپرست مدیرکل سازمان رقابت و بازار، گفت: “ما دریافتیم که گوگل از قدرت بازار خود برای جلوگیری از رقابت بر سر تبلیغاتی که مردم در وب سایت ها می بینند استفاده می کند.
در مقابل، دن تیلور، معاون تبلیغات جهانی در گوگل، گفت: «قلب این پرونده در تفسیرهای نادرست از سوی بخش فناوری تبلیغات نهفته است. » ما با نظر کمیسیون رقابت و ساماندهی بازار موافق نیستیم و نسبت به آن واکنش نشان خواهیم داد.
قانونگذاران اتحادیه اروپا نیز از تسلط گوگل بر فناوری تبلیغات انتقاد کردهاند و سال گذشته به دلیل اولویت دادن به برنامه مبادله تبلیغاتی خود بر رقبا و تقویت نقش مرکزی گوگل در زنجیره تامین فناوری تبلیغات، اتهامات ضدانحصاری را علیه این شرکت مطرح کردند.
طبق گزارش بلومبرگ، کمیسیون اروپا در ژوئیه 2023 اعلام کرد که ممکن است دستور احتمالی برای اعمال اقدامات اصلاحی علیه گوگل برای اصلاح رفتار سودجویانه شرکت کافی نباشد و در نتیجه راه را برای صدور حکمی علیه گوگل برای از بین بردن تبلیغات این شرکت باز کند. . فعالیت فناورانه
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات