قبل از اینکه سونی و پلی استیشن استودیو بانجی را تصاحب کنند، ایکس باکس و مایکروسافت می خواستند آن را بخرند. به نظر می رسد خرید این استودیو ریسکی را نشان می داد که فراتر از گوش مایکروسافت بود.
خریدها چیز جدیدی در صنعت بازی های ویدیویی نیستند، زیرا بسیاری از شرکت های بزرگ از استعدادهای استودیوهای دیگر بهره می برند. استودیو Bunji در گذشته یکی از این استودیوها بود. با توجه به موفقیت توسعهدهنده مذکور، شرکتهای دیگر سعی کردند آن را خریداری کنند تا اینکه سرانجام سونی و پلیاستیشن به این هدف دست یافتند.
در حال حاضر استودیو Bungie دوران سختی را پشت سر می گذارد. به عنوان مثال، اخیراً 220 کارمند استودیو اخراج شدند و یکی از پروژه های بزرگ اما مرموز آنها لغو شد. طبق یک گزارش جدید، مایکروسافت و ایکس باکس قصد داشتند در سال 2021 بانجی را خریداری کنند، اما اکنون به نظر می رسد که شانس با آنها یار است.
مایکروسافت تقریباً در سال 2021 بانجی را خریداری کرد، اما در نهایت منصرف شد
استودیو Bungie یکی از سازندگان یکی از موفق ترین بازی های تیراندازی در صنعت بازی، سری Halo بود، اما به همین جا ختم نشد. این استودیو سعی کرد خلاقیت خود را حفظ کند و یکی از عناوین موفق سرویس محور را منتشر کرد که هنوز هم طرفداران زیادی دارد. فرنچایز Destiny دو ورودی داشت که برای مدت طولانی در اوج بودند. متأسفانه این موضوع در سال های اخیر تغییر کرده است.
همانطور که گفته شد، استودیو Bungie در این هفته 220 کارمند خود را از دست داد. همچنین اعلام شد که این امر بر تمام پروژه های آنها تأثیر خواهد گذاشت.
در حال حاضر، The Verge گزارش داده است که مایکروسافت در مقطعی به خرید Bungie و Sega نزدیک شده بود، اما در نهایت منصرف شد. تام وارن در این باره نوشت:
مایکروسافت تقریباً در سال 2021 بانجی را خریداری کرد، اما در نهایت متوجه کاهش درآمد این شرکت شد. به نظر می رسد سونی تصمیم گرفته است که مقدار پولی را که Bungie خرج می کند برای پایدار نگه داشتن سرویس بازی نادیده بگیرد.
پیش از این، Bungie با مسائلی مانند مدیریت بودجه و برنامه توسعه مواجه بود. زمانی که سونی و پلی استیشن استودیو مذکور را تصاحب کردند، احتمالاً چشم خود را روی این مسائل بسته اند. ظاهراً مایکروسافت این هشدارها را جدی گرفته و تصمیم گرفته تا در سال 2021 آن را خریداری نکند.
سونی و پلی استیشن احتمالا تصمیم درستی برای خرید Bungie نگرفتند
ناشر بازی هایی مانند God of War در سال 2022 بانجی را خریداری کرد، اگرچه یک سال قبل، مایکروسافت قصد داشت این استودیو را تصاحب کند، اما در نهایت و احتمالاً به دلیل پیچیدگی کار با آنها، تصمیم دیگری گرفت.
واضح است که مایکروسافت تصمیم درستی گرفته است. تا به امروز، علیرغم همه همکاریها، استودیو Bungie روی هیچ بازی دیگری غیر از Destiny 2 کار نکرده است. شایعه شده است که مدیران استودیو هزینههای بحثبرانگیزی را متحمل شدهاند و نتوانستهاند به طور موثر پروژههای فعلی را مدیریت کنند.
این اولین باری نیست که استودیو با فشار شرکتها و سرمایهگذاران بزرگ مواجه میشود و همیشه مشکلات اجرایی وجود داشته است. این نوع اخبار و شایعات به شهرت استودیو لطمه می زند، به خصوص اکنون که یکی از بدترین دوره های تاریخ خود را پشت سر می گذارد. پروژه دیگری که این استودیو در حال توسعه آن بود Marathon بود که به صورت تیراندازی اول شخص ارائه شد.
وضعیت فعلی Bungie نامشخص است. همه اعضا و رهبران سخت کار می کنند تا همه چیز را پس از کوچک سازی اخیر سازماندهی کنند. همچنین اعلام شد که بازی هایی مانند Destiny 2 تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.