به گزارش خبرنگار اقتصادی ICTNN، «محمود لیایی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد 1000 روز خدمت شرکت ملی پست، اظهار کرد: در شرکت ملی پست سعی کردیم از ارائه خدمات عقب نمانیم. کاروان در کل دولت و همگام با مدیران دیگر. با رعایت الزامات قانونی و سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسیر خدمت رسانی را هموار کردیم تا آیندگان بتوانند با سهولت بیشتری خدمات رسانی کنند.
وی افزود: عمده اقدامات انجام شده در شرکت ملی پست مربوط به زیرساخت های شبکه پستی کشور است که در آینده تجربه خواهیم کرد و امیدواریم آیندگان قدر این زیرساخت ها را بدانند.
لیایی افزود: در ابتدای حضور در شرکت ملی پست سه وظیفه مهم بر عهده مدیرعامل شرکت ملی پست گذاشته شد. رفع دغدغه معیشتی کارکنان پست، هوشمندسازی شبکه پستی کشور و تحول دیجیتال محورهای اصلی بود که باید در شرکت ملی پست انجام می شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست تاکید کرد: ارتباطات بین المللی که در 1000 روز برقرار شد، با وجود مواردی که در گذشته وجود داشت، نشان از دیپلماسی فعال ما در حوزه پست داشت که امیدواریم در دولت جدید نیز ادامه داشته باشد.
وی در پاسخ به سوال ICTNN مبنی بر توسعه پلت فرم دریافت و ردیابی ایمیل هوشمند، گفت: شبکه ملی پست از اوایل دهه 80 که زیرساخت پذیرش پست الکترونیکی را راه اندازی کرد، سامانه رهگیری مرسولات را پیاده سازی کرد و حتی توسعه یافت. اکنون. ظرفیت و استفاده از شبکه های اجتماعی و بله ۲ شبکه اجتماعی داخلی هستند که امکان رهگیری نامه هایی را که به عنوان دستیار پست در اختیار شهروندان قرار می گیرد را فراهم می کند.
وی افزود: هدف نهایی ما این است که بتوانیم هوشمندی را به جایی برسانیم که وقتی فردی بسته خود را تحویل می دهد، حتی بداند کدام پستچی قرار است بسته را به او تحویل دهد. این کار نیازمند زیرساخت های متعددی است که در حال انجام آن هستیم. این آرزو دور از دسترس نیست که بتوانیم در چهار فعالیت اصلی شرکت پست (پذیرش و جمع آوری، تحلیل و آماده سازی، اعزام و حمل و توزیع) در 2 سال آینده به این هدف دست یابیم. این در برخی از خدمات ما امکان پذیر است.
وی درباره هوشمندسازی و تحول دیجیتال در شرکت پست گفت: با ورود هوشمندسازی به عرصه کارهای روزمره که قابل تکرار است و نیروی انسانی را در کار خود دخیل می کند، می توان از اشتباهات جلوگیری کرد و روندها را تسریع کرد. این خلاصه کار هوشمندسازی ماست. تحول دیجیتال، تعریف فرآیندهایی است که با ورود دیجیتال به حوزه صنعت پست، می توان از ابزارهای جدید برای کوتاه کردن فرآیندهای پستی استفاده کرد. در 2 سال گذشته با آموزش مدیران ارشد شرکت ملی پست این مسیر را تعیین کردیم. دوره مدیریت اجرایی را برای 120 نفر از مدیران ارشد برگزار کردیم و این دوره ها در سال گذشته به پایان رسید. برای اولین بار مورد تایید شرکت ملی مدیریت استراتژیک پست قرار گرفت و می تواند به عنوان یک سند معتبر در زمینه های مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: 300 موتور برق وارد شبکه پستی کشور شده است. با توجه به تغییر قیمت ها و تورم نتوانستیم 700 موتور برق تهیه کنیم اما در حال پیگیری این موضوع هستیم. همچنین تفاهم نامه ای بین شرکت ملی پست و شهرداری مشهد برای واردات 800 دستگاه موتور برق برای افزودن این تعداد موتور برق به ناوگان پستی کشور منعقد شده است.
لیایی درباره صندوق پست هوشمند در کشور افزود: اکنون با همکاری شرکت های دانش بنیان توانسته ایم 140 نقطه در کشور را به صندوق پست هوشمند مجهز کنیم. طرح ما 10000 امتیاز بود که با ایجاد این عدد امیدواریم بخشی از بار توزیع خود را به صندوق های پستی هوشمند (قفسه ها) منتقل کنیم. این صندوق ها که دارای 100 صندوق داخلی هستند می توانند چرخه پستی را برای توزیع کنندگان و مردم تسهیل کنند. برنامه ما این بود که تعدادی از اپراتورهای بخش خصوصی را متقاعد کنیم که در این بخش سرمایه گذاری کنند. اکنون برای ایجاد و نصب هزار صندوق پستی به توافق رسیده ایم و بقیه در حال انجام است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات