هیدئو کوجیما در مورد تأثیر سن در ساخت بازی صحبت می کند. علیرغم تجزیه و تحلیل او از قدرت بدنی، او معتقد است که تجربیاتش به ایجاد بازی های عمیق تر کمک می کند.
اگر از گیمرها بپرسید که چه بازی هایی را در 10 بازی برتر خود قرار می دهند، به احتمال زیاد اکثر آنها عنوانی را که توسط هیدئو کوجیما ساخته شده است در آن لیست داشته باشند.
خالق سری متال گیر سالید مردی بسیار پرمشغله است. وقتی او با افراد مشهوری مانند Timothee Chalamet، Nicolas Cage یا Hunter Schafer معاشرت نمیکند، در حال کار روی یک بازی برای شرکت خود است، احتمالاً Death Stranding که قرار است اواخر سال آینده منتشر شود.
دنیایی بدون دیدگاههای عجیب و غریب و گاه عجیب کوجیما، با تمام نقدهای نمادین فیلم کوتاه و پستهای رسانههای اجتماعی درباره سلیقههای عجیب موسیقاییاش، مطمئنا دنیای خستهکنندهای خواهد بود، اما خوشبختانه تا زمانی که کارگردان و تهیهکننده با استعداد بتواند این خلاقیت را حفظ کند. شور زندگی ما نباید نگران باشیم
هیدئو کوجیما اخیراً در مورد پیر شدن با طرفداران صحبت کرده است. طراح بازی 60 ساله ژاپنی، متولد توکیو و کوچکترین فرزند خانواده، گفت که اگرچه قدرت بدنی او به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، اما با گذشت سالها، چیز مهمتری جایگزین آن برای فردی که رویکرد هنری دارد، می شود. این درک و بینشی است که در طول زندگی به دست می آید. کوجیما گفت:
با این حال، دانش، تجربه و خرد ما بسیار بیشتر است. توانایی ما برای درک و پیش بینی آینده جامعه و پروژه ها نیز واضح تر می شود. کیفیت خلاقیت را می توان از طریق برنامه ریزی، آزمایش، توسعه و تولید افزایش داد.
همانطور که همه طرفداران او میدانند، کوجیما توانایی منحصربهفردی در خلق روایتهایی دارد که از طریق ظرافتهایشان از مرزهای داستان سرایی معمولی فراتر میروند. کوجیما میگوید با تکامل دائمی فناوریهای جدید در صنعت بازیهای ویدیویی و فراتر از آن، توانایی انجام کارهای بیشتر در این زمینه تا حد زیادی چیزی را تحت الشعاع قرار داده است.
و همانطور که تکنولوژی در صنعت بازی به تکامل خود ادامه می دهد، ما قادر خواهیم بود کارهایی را انجام دهیم که 37 سال پیش نمی توانستیم انجام دهیم. با کمک فن آوری، ایجاد آسان تر و راحت تر شده است.
تا زمانی که علاقه ام به خلقت را از دست ندهم، معتقدم می توانم به کارم ادامه دهم.هیدئو کوجیما
کوجیما همچنین به سالگرد عرضه MSX2 متال گیر در ژاپن اشاره کرد و گفت که این بازی از زمان خود جلوتر است. کوجیما که در آن زمان تنها 27 سال داشت، با یادآوری این بازی، گفت که دستگاه بی سیم که توسط Solid Snake استفاده می شد، یک لحظه مهم در بازی بود.
اکثر بازی های شوتر فعلی نیز از این ترفند بی سیم استفاده می کنند، اما متاسفانه تنها قسمت مخفی کاری بازی مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
تاثیر کوجیما در دنیای بازی های ویدیویی غیرقابل انکار است. بازی های نمادین و تأثیر خلاقیت های آن در صنعت بازی های ویدیویی به وضوح قابل مشاهده است. امیدواریم داستان سرایی پیشگامانه و توانایی کوجیما برای انطباق با فناوری های جدید به شکل گیری آینده صنعت بازی ادامه دهد.