استودیو Asobi در نهایت تصمیم گرفت تا Astro Bot را به صورت مرحله ای بسازد تا تنوع بیشتری به گیم پلی بازی اضافه کند.
بازی موردانتظار Astro Bot که به زودی در سال 2024 عرضه خواهد شد، دارای مراحل مختلف بسیار زیادی خواهد بود. استودیوی تیم آسوبی بارها بر تنوع این عنوان پلتفرم تاکید کرده است. با این حال، اگر اوضاع کمی متفاوت پیش می رفت، می توانست یک اثر کاملاً متفاوت خلق شود.
Nicholas Doucet، مدیر خلاق Astro Bot و رئیس استودیوی Asobi، گفت که در ابتدا مطمئن نبودند که آیا عنوان باید یک پلتفرمر جهان باز باشد یا خیر.
نیکلاس دوست در مصاحبه ای با مجله EDGE گفت که در نهایت تصمیم گرفتند این عنوان را بر اساس مراحل مختلف بسازند، زیرا به این ترتیب کنترل بیشتری روی تنوع بازی داشتند.
با قضاوت بر اساس دموهای Astro Bot، به نظر می رسد که ما با مراحل مختلف زیادی روبرو هستیم. بیش از 80 مرحله در چندین کهکشان مختلف، 70 نوع دشمن، بیش از 300 ربات برای نجات و مراحل اختیاری دشوارتر در این عنوان گنجانده شده است.
بازی Astro Bot در تاریخ 6 سپتامبر 2024 (16 سپتامبر 1403) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.