در مصاحبه اخیر با Video Games Chronicles، آقای Smectala در مورد تاخیر در انتشار اولین بسته الحاقی Dying Light 2: Stay Human صحبت کرد. او در بخشی از این مصاحبه اشاره کرد که از همان ابتدا می خواست به قهرمان نسخه بعدی Dying Light امکانات بیشتری بدهد.
اسمکتالا در این رابطه گفت:
Dying Light 2: Stay Human در حال حاضر برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، سری Xbox S/X، نینتندو سوییچ و رایانه شخصی در دسترس است. استودیو Techland اخیرا اعلام کرده است که انتشار اولین بسته الحاقی تاریخ بازی از ژوئن تا سپتامبر به تعویق افتاده است.
اسمکتالا ادامه داد:
یک چیز این است که اگر قرار بود Dying Light 3 را بسازیم، دوست دارم شخصیت اصلی بازی را با توانایی ها و مهارت های بزرگتر و بهتری شروع کند. ما اساساً از همان رویکردی که در Dying Light 2 استفاده کردیم استفاده کردیم که در بازی اول استفاده کردیم. جایی که بازیکن خیلی بد شروع کرد و بعد پیشرفت بیشتری در بازی داشت.
برای مقایسه، شخصیت اصلی نسخه اول Dying Light با توانایی های کمی شروع می شود و توانایی های رزمی یا حرکتی کمی دارد. از طرف دیگر Dying Light 2: Stay Human شخصیت باتجربه تری را معرفی می کند، اما چندین توانایی او در قسمت اول بازی از بین می رود و دوباره به شخصیت ضعیف تری تبدیل می شود. به نظر می رسد که آقای اسمکتالا می خواست قهرمان قوی تری برای نسخه دوم معرفی کند.
ما در نسخه دوم کار بسیار متفاوتی انجام دادیم، و در واقع چیزی است که دوست دارم وقتی Dying Light 2 را سه ماه پس از انتشار تماشا میکنم، آن را برطرف کنم. من فکر می کنم اگر بازی سوم ساخته شود، شخصیت اصلی کار خود را با قدرت ها، مهارت ها و توانایی های بیشتر به عنوان مجموعه مهارت های اولیه خود آغاز می کند.
تایمون اسمکتالا، طراح اصلی Dying Light 2، میگوید شخصیت اصلی قسمت سوم فرنچایز باید مهارتها و قدرتهای بیشتری داشته باشد.