سیستم مبارزات Avowed در ابتدا مورد انتقاد طرفداران قرار گرفت و باعث شد استودیو Obsidian این بخش را اصلاح و بهبود بخشد.
Aowed در ابتدا نتوانست بسیاری از بازیکنان را تحت تأثیر قرار دهد. تریلرهای اولیه گیم پلی چندان قابل توجه نبودند، اگرچه طرفداران از آن زمان به RPG علاقه نشان دادند. این تا حدی به دلیل تغییرات مختلفی است که توسعه دهندگان بر اساس بازخورد ایجاد کرده اند. یکی از اصلیترین بخشهایی که به دلیل بازخورد طرفداران شاهد تغییرات زیادی بود، بخش مبارزه بود و Obsidian برای بهتر و جذابتر کردن آن اقدامات دقیقی انجام داد.
کارگردان گیم پلی گیب پارامو در مصاحبه ای با Windows Central توضیح داد که Obsidian فکر می کرد Avowed قبل از نمایش گیم پلی خود در ژانویه بسیار خوب به نظر می رسید. پس از دیدن بازخوردها، تیم به سرعت متوجه شد که بازیکنان از برخی قسمتها ناراضی هستند و عناصر مختلف را تغییر دادند. یکی از تغییرات بزرگ اضافه کردن حس وزن و تاثیر بیشتر به مبارزه بود.
به گفته سازنده، تیم میخواست حس هر تاب و ضربه را ایجاد کند و این به معنای کاهش تاخیر بود که در غیر این صورت از کلیت گیمپلی کاسته میشد. تغییرات دیگری نیز در جلوه های صوتی و بصری ایجاد شده است. این منجر به احساس بیشتر شد و بنابراین ابسیدین اثرات خون را اصلاح کرد. کارگردان گیم پلی این نسخه از مبارزات را جذاب تر از قبل توصیف می کند. او همچنین گفت که دشمنان واکنشپذیرتر شدهاند و انیمیشنهای مختلف برای اطمینان از اینکه مبارزات بهتر از قبل هستند، دوباره ارزیابی شدهاند.
تغییرات گیم پلی نشان می دهد که Obsidian همچنان روی بهبود و پرداخت Avowed کار می کند. این بازی امسال برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد و از روز اول انتشار بر روی سرویس Game Pass در دسترس خواهد بود.