Black Myth Wukong و Phantom Blade Zero دو عنوان جدید هستند که قرار است از سبک روح مانند بعد از امتحان فاصله بگیرند و سبک خاص خود را به آن اضافه کنند.
در مورد Black Myth، پیش نمایش های جدید آن را می توان با God of War مقایسه کرد. طبق گفته استودیوی Game Science، Black Myth Wukong بیش از عناوین FromSoftware به فرانچایز God of War شباهت خواهد داشت.
با توجه به اینکه تبلیغات Game Science برای این بازی در درجه اول بر روی باس فایت متمرکز شده است، بسیاری از طرفداران هنوز نمی دانند چه انتظاری داشته باشند، اما بیانیه اخیر استودیو به رفع برخی از این سردرگمی کمک کرده است.
به نظر می رسد مقایسه این اثر با God of War کاملا درست باشد، زیرا داستان این فرنچایز همیشه حول محور اساطیر یونانی و اسکاندیناوی بوده است.
به همین ترتیب، Game Science به شدت بر اساطیر چینی تمرکز کرد و چهرههای افسانهای را از این کشور به میدان جنگ آورد. همچنین شایان ذکر است که خود استودیو سانتا مونیکا از بازیهای Soulslike برای دو نسخه آخر God of War الهام گرفته است.
استفاده از دکمه های شانه (L1, L2, R1, R2) برای حملات سبک و سنگین، مبارزات مبتنی بر جاخالی دادن کندتر و حساب شده تر و چندین عنصر دیگر این بازی مستقیماً از عناوین FromSoftware اقتباس شده است.
با این حال، God of War بیشتر به سمت گیم پلی اکشن گرایش داشت و به نظر می رسد Black Myth Wukong نیز همین کار را انجام دهد. پیشنمایشهای اخیر تأیید میکنند که بازی مشکلی ندارد، اما طرفداران از تجربه آسانتری نسبت به عناوین شبیه به Souls لذت خواهند برد.
علاوه بر این، Sun Wukong، شخصیت اصلی بازی، میتواند به فرم خود تبدیل شود و پس از شکست دادن باسها در نبرد، به طور موقت به تواناییهای خود دسترسی پیدا کند.
Black Myth Wukong به معنای ارائه یک تجربه خطی به کاربر است. اگرچه اکتشاف محیطی بخشی از بازی خواهد بود، اما نقش اصلی را ایفا نخواهد کرد. این یکی دیگر از عناصر کلیدی است که این بازی را از عناوین نوع Souls متمایز می کند.