هزینه ساخت عناوین مختلف در صنعت بازی به دلیل تورم و افزایش منابع مورد نیاز افزایش یافته است. توسعه دهندگان نیز مجبور شدند قیمت بازی ها را از 60 دلار به 70 دلار افزایش دهند و به نظر می رسد که گیمرها مخالف این موضوع هستند. حتی Capcom هم از فروش Dragon's Dogma 2 با قیمت 70 دلار راضی نیست.
اخیراً در طی یک جلسه پرسش و پاسخ، کپکام اعلام کرد که بازی 70 دلاری AAA Dragon's Dogma 2 با استقبال عادی بازیکنان روبرو شده است. واضح است که گیمرها از افزایش قیمت راضی نیستند و از طرفی توسعه دهندگان برای سودآوری و تولید بازی های باکیفیت باید دست به چنین اقدامی بزنند.
Capcom همچنین بیانیه ای در مورد قیمت بازی منتشر کرد:
ما پس از ارزیابی دقیق پاسخ بازیکن و در نظر گرفتن افزایش هزینه توسعه بازی، قیمت ها را تعیین خواهیم کرد.
Dragon's Dogma 2 در ماه اول انتشار بیش از 2.5 میلیون نسخه فروخت و تا پایان ماه مه بیش از 3 میلیون نسخه فروخت. این بازی نیز یکی دیگر از عناوین کپکام بود که در پلتفرم استیم عرضه شد. با این حال، به نظر می رسد کپکام چندان از این اعداد راضی نیست.
هاروهیرو سوجیموتو، رئیس Capcom، قبلاً اشاره کرده بود که قیمت بازیها در مقایسه با هزینههای توسعه بسیار پایین است و هزینههای تولید حدود 100 برابر بیشتر از دوره NES تخمین زده میشود.
با این حال، بر اساس شواهد گذشته، قبلاً ثابت شده است که گیمرها از پرداخت 70 دلار برای یک بازی محتاط هستند و همان بازی ممکن است محتوای معنیداری نداشته باشد. از زمان اجرای آن تا به امروز، قیمت 70 دلاری بازی ها بسیار بحث برانگیز بوده است.
در ابتدا این موضوع به عنوان یک مشکل حاد تلقی نمی شد. اما از آنجایی که ارائه بازی های ناتمام و گرفتن پول از بازیکنان به روند صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شده است، مصرف کنندگان با دقت بیشتری عناوین مورد علاقه خود را انتخاب و آماده می کنند.
بنابراین امیدواریم در نهایت راه حلی ارائه شود که به تثبیت و تعادل هزینه ها در صنعت بازی کمک کند، به نحوی که هم مصرف کنندگان و هم توسعه دهندگان را راضی کند. همچنین باید دید استراتژی های قیمت گذاری Capcom در نهایت چگونه اجرا می شود.