از زمانی که Activision زیر چتر مایکروسافت قرار گرفت، بسیاری از طرفداران امیدوار بودند که اضافه شدن فرنچایزهایی مانند Call of Duty ارزش زیادی به اشتراک Game Pass آنها اضافه کند. آگاهی از این امر مزیت مهمی را به همراه دارد که نباید از آن غافل شد.
از آنجایی که اکتیویژن به طور علنی علاقه خود را برای اضافه کردن بازی Call of Duty به Game Pass اعلام کرد، میتوان انتظار داشت که در همین روزها این اتفاق بیفتد. اخیراً شایعات بیشتری در مورد این موضوع می چرخد. در ابتدا یکی از کاربران Reddit نام Black Ops 3 را در کاتالوگ سرویس ابری Xbox کشف کرد و بعداً مقاله ای از Insider Gaming با موضوع انتشار نسخه بعدی این فرنچایز در Game منتشر شد. عبور.
انتشار Call of Duty بر روی بازی پس از مشکلات از حجم این سری کم خواهد کرد
همانطور که اشاره کردیم، شانس اضافه شدن فرنچایز CoD به سرویس Game Pass افزایش یافته است و مسلماً مزایای چنین رویکردی با سرعت انتشار این شایعات آشکارتر می شود. درست است که در نهایت بازیکنان بیشتری به این سری راه پیدا خواهند کرد (که به نفع فرنچایز و اکتیویژن خواهد بود)، اما در سایر جنبه های مهم قابل ذکر است که امکان کشف سری از طریق ابر سرویس وجود دارد. اگر مایکروسافت و اکتیویژن چنین اقدامی را انجام دهند، برای کسانی که همیشه از اندازه فایل های هر نسخه از CoD می ترسند، آرامشی خواهد داشت. بازی هایی مانند Black Ops 3، Modern Warfare و Modern Warfare 3 دوست دارند فضای هارد دیسک زیادی را اشغال کنند و استفاده از سرویس ابری که روز به روز در صنعت بازی رایج تر می شود، آرامش را برای بازیکنان فراهم می کند.
بازی های سنگین به طور فزاینده ای به یک مشکل در این صنعت تبدیل شده اند. به عنوان مثال، اخیراً بحث و جدل های زیادی پیرامون مجموعه کلاسیک Battlefront وجود داشته است. علاوه بر این که سرورهای بازی در روز انتشار با قطعی بزرگی مواجه شدند، فضای مورد نیاز این بازی نیز در تصورات متصور نبود. در حالی که دو نسخه اصلی تنها 8 گیگابایت بودند، حجم این مجموعه حتی در کنسول سوییچ نیز نزدیک به 25 گیگابایت است. بی میلی به فشرده سازی فایل ها روز به روز بدتر می شود. این روزها حتی نسخه فیزیکی یک بازی، دانلودهای زیادی را برای شما ارسال می کند.
نه تنها عناوین سنگینی در تاریخ فرنچایز Call of Duty وجود دارد، بلکه حجم 200+ گیگابایتی Modern Warfare 3 اوضاع را بدتر از همیشه می کند. اگر اکتیویژن این فرنچایز را در گیمپلی Xbox Cloud Gaming Seasoned منتشر میکرد، احتمالاً نگرانیهای گیمرها را سریعتر از فشردهسازی فایل برطرف میکرد. بازی Cloud به بازیکن این امکان را می دهد تا بدون هیچ زحمتی از عناوین قدیمی و جدید فرنچایز CoD بازدید کند.
درک اینکه کدام سرویس گیم پلی دقیقاً به نفع توسعه دهنده است می تواند کمی دشوار باشد، اما این سرویس به تنهایی دارای مزایایی است که حتی غول هایی مانند CoD نیز می توانند از آن بهره ببرند. به عنوان مثال، از یک طرف، فرصت خوبی برای آوردن عناوین قدیمی به این سرویس خواهد بود. از آنجایی که این عناوین دیگر فروش منظمی ندارند، اضافه شدن آنها به سرویس گیم پلی حتی می تواند به طور بالقوه بازیکنان را برای خرید تشویق کند. این در نهایت به نفع اکتیویژن و مایکروسافت خواهد بود. فرنچایز Battlefield مدت هاست که به این سرویس اضافه شده است و اگر همه چیز همانطور که گفتیم پیش برود کمک بزرگی به فرنچایز Call of Duty برای پیشی گرفتن از Battlefield در میدان خواهد بود.
گفتیم که حتی با نسخه فیزیکی بازی ها، بازیکنان باید فایل های سنگین را دانلود کنند. با توجه به وضعیت قانون شکنان جنگ ستارگان، به نظر نمی رسد این مشکل به این زودی ها حل شود. حتی با ظهور خدمات بازی های ابری، بارگیری های گسترده همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر، همه گیمرها نمی توانند اشتراک ماهیانه گیم پلی را بپردازند و بسیاری ممکن است بیشتر محتوای آن را جذاب ندانند. حداقل همانطور که انتظار می رود، دیسک های فیزیکی باید نیاز به دانلود را از بین ببرند. در نهایت می توان گفت که اگر کمی از حجم بازی های مدرن و فرنچایز CoD کاسته شود به درد کسی نمی خورد.