راه اندازی مجدد Perfect Dark که توسط استودیوهای The Initiative و Crystal Dynamics توسعه یافته است، دارای دو حالت گرافیکی و مبارزات سرد است.
با توجه به آگهی استخدام جدید استودیوی The Initiative برای سمت مدیر هنری فنی، به نظر می رسد که بازی مورد انتظار Perfect Dark دارای دو حالت گرافیکی Quality و Performance خواهد بود. در توضیحات این آگهی شغلی نوشته شده است که داوطلب این موقعیت باید توانایی کار با Unreal Engine برای دستیابی به کیفیت بصری بالا در حالت های Performance و Quality را داشته باشد.
در پروفایل لینکدین آقای آدام لاوسون که انیماتور اصلی گیمپلی استودیو کریستال داینامیکس و پرفکت تاریک بود، نوشته شده است که او تجربهای در مبارزات تن به تن همزمان و غیرهمگام دارد.
Synchronized Melee به نبردی اطلاق می شود که در آن انیمیشن های حمله بازیکن با دفاع NPC یا بالعکس هماهنگ می شوند. مبارزات غیرهمگام دارای انیمیشن های ساده تر و اساسی تر هستند و به اقدامات خاصی وابسته نیستند.
پیش از این در پروفایل Linkdin یکی از انیماتورهای فنی استودیوی The Initiative مشخص شده بود که بازی Perfect Dark از فناوری MetaHuman شرکت Unreal Engine استفاده می کند. این فناوری به سازندگان اجازه می دهد تا چهره های بسیار واقعی را طراحی کنند. Senua's Saga: Hellblade 2 که در انحصار سایر کنسول های ایکس باکس است نیز از این فناوری استفاده می کند.
Perfect Dark در تاریخ نامشخصی برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد.