متیو کارچ، مدیرعامل Saber Interactive، معتقد است که بازیهای 70 دلاری در حال ناپدید شدن هستند، زیرا توسعهدهندگان تلاش میکنند تا هزینهها و خطرات موجود در بازار عناوین AAA را کاهش دهند.
مدیرعامل Saber Interactive در مصاحبه با IGN در مورد جنبه های مختلف توسعه بازی صحبت کرد و گفت که استودیوها و ناشران به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ساخت پروژه های AAA خواهند بود.
بازی های Saber Interactive معمولاً کمتر از 70 دلار قیمت دارند که این روزها به استاندارد جدید اکثر بازی های AAA تبدیل شده است. با این حال، بازی بزرگ بعدی سازنده، Warhammer 40,000: Space Marine 2، 70 دلار قیمت دارد. متیو کارچ احساس می کرد که این قیمت به دلیل نگرانی های او مبنی بر اینکه قیمت پایین تر ممکن است باعث شود مردم بازی را به عنوان یک اثر بی کیفیت نگاه کنند، موجه است.
آقای Karch در ادامه درباره راهاندازی مشکلساز Cyberpunk 2077 صحبت کرد. در حالی که CD Projekt Red با انتشار بهروزرسانیها و وصلههای مختلف بازی را بسیار بهبود بخشیده است، چند سال اول برای این توسعهدهنده سخت بود.
وی در این زمینه گفت:
فکر می کنم با افزایش هزینه ساخت بازی، عناوین 70 دلاری از بین خواهند رفت. به نظر من این روش پایدار نیست. با توجه به هیاهویی که در مورد Cyberpunk 2077 وجود داشت، فکر میکنم بازی در نهایت به خوبی انجام شد، اما وقتی انتظارات بسیار زیاد است و پول زیادی برای یک عنوان خرج میشود، برای شرکت بسیار خطرناک است. اگر یک بازی شکست بخورد چه؟ من فکر می کنم بازار به سمت توسعه می رود که لزوماً کیفیت پایین تری ندارد، اما تمرکز بر یافتن راه هایی برای کاهش هزینه ها است.
Warhammer 40,000: Space Marine 2 که توسط Saber Interactive ساخته شده است، در تاریخ 9 سپتامبر 2024 برای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.