بر اساس گزارشها، توسعهدهندگان به این فکر میکنند که آیا کار اضافی مورد نیاز برای پورتهای Xbox Series X/S ارزش تلاش و زمان صرف شده را دارد یا خیر.
ایکس باکس ممکن است تحت فشار توسعه دهندگان شخص ثالث قرار گرفته باشد. به گفته کریستوفر درینگ از GamesIndustry، توسعه دهندگانی که او در کنفرانس اخیر توسعه دهندگان بازی با آنها صحبت کرد، نشان دادند که حضور ایکس باکس در بازار اصلی مشکلاتی را برای مایکروسافت ایجاد می کند.
با نگاهی به بازار، به نظر می رسد که فروش کنسول ایکس باکس به ویژه در بازارهای خارج از آمریکای شمالی در حال کاهش است. این موضوع باعث شده است که بسیاری از توسعه دهندگان شخص ثالث این سوال را مطرح کنند که آیا زمان و انرژی صرف شده برای انتقال بازی های خود به Xbox Series X/S ارزش آن را دارد یا خیر. کریستوفر درینگ در قسمت اخیر پادکست GamesIndustry گفت:
به عنوان یک سازنده سخت افزار، ایکس باکس با یک مشکل واقعی مواجه شد. چیز دیگری که شنیده ام این است که عملکرد ایکس باکس در اروپا رو به مرگ است. شرکتی که سال گذشته یک بازی بزرگ منتشر کرد، گفت: «نمیدانم چرا زحمت حمایت از آن را به خود دادیم».
برخی از این سؤالات همچنین به نظر می رسد از دستور مایکروسافت ناشی می شود که بازی های منتشر شده برای Xbox Series X و Series S باید دارای ویژگی های یکسان باشند. این شامل ویژگی هایی است که ارائه آنها بسیار دشوار است. مانند مشکل تقسیم صفحه در حالت همکاری Baldur's Gate 3 در اواخر سال 2023. Dring اضافه کرد:
در پادکست قبلی گفته بودیم که شنیده بودیم خرده فروشان اروپایی در حال بررسی کاهش موجودی ایکس باکس در قفسه های خود از جمله سخت افزار، بازی و غیره هستند و اکنون شاهد هستیم که ناشران شخص ثالث قابلیت های ایکس باکس را زیر سوال می برند و معتقدند که آنها بازار هدف رایانه های شخصی و پلی استیشن 5 است.
اگرچه بدست آوردن اعداد دقیق دشوار خواهد بود، اما به نظر می رسد که مایکروسافت در حال حاضر با نگاهی به بازار فعلی کنسول در جایگاه سوم قرار دارد. در ژوئن 2023، مایکروسافت حتی به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده اعلام کرد که “جنگ کنسولی را باخته است”.
منبع: GamingBolt