طبق آخرین گزارش ها، آخرین اثر استودیو لاریان، Baldur's Gate 3، حدود 15 میلیون نسخه فروش داشته است. مدیرعامل این شرکت از برنامه های آینده لاریان می گوید.
حدود یک ماه پیش، Michael Douse از لارین استودیو فاش کرد که Baldur's Gate 3 بیش از 10 میلیون نسخه فروخته است. حال Sven Vincke مدیر عامل این استودیو در مصاحبه ای جدید با Gamespot میزان فروش جدیدترین بازی این استودیو را با بازی قبلی خود Divinity: Original Sin 2 مقایسه کرده است.
Baldur's Gate 3 اکنون تقریباً دو برابر Divinity: Original Sin 2 فروخته است که عملکرد بسیار بسیار خوبی است.
طبق آمار ارائه شده، آخرین قسمت از فرنچایز Divinity تقریباً 7.5 میلیون نسخه فروخته است. به این ترتیب، به جرات می توان گفت که Baldur's Gate 3 تاکنون حدود 15 میلیون نسخه فروخته است که در مدت زمان کوتاهی (حدود شش ماه) عددی باورنکردنی است. اگر بازی، مانند Divinity: Original Sin 2، روی نینتندو سوییچ و آیپد منتشر شود، این رقم میتواند بیشتر شود.
با وجود موفقیت تجاری باورنکردنی و موفقیتی به همان اندازه که جوایز متعددی را برای استودیو لاریان به ارمغان آورد، Sven Winke در پایان سخنرانی خود در GDC 2024 اعلام کرد که هیچ DLC یا دنبالهای برای این بازی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، او اعلام کرد که بازی D&D دیگری وجود نخواهد داشت با مشارکت Wizards of the Coast ساخته می شود.
در مصاحبه با Gamespot، بنیانگذار Larian کمی بیشتر در مورد فرآیند فکری پشت این تصمیم توضیح داد:
وقتی مردم درباره Baldur's Gate 3 صحبت می کردند، همه به ما می گفتند که شما باید برای آن بازی DLC بسازید و دنباله آن را شروع کنید، آنقدر موفقیت داشت و پول زیادی به دست آورد. یک لحظه واقعاً فکر کردم: بله، این کاری است که باید انجام دهیم، باید برنامه هایمان را تغییر دهیم و انجامش دهیم. تیم من نیز با این تصمیم موافق بود.
اما کمی بعد متوجه شدم که ما برای این ساخته نشده ایم. این به معنای واقعی کلمه برعکس کاری است که لاریان برای انجام آن طراحی شده است. ما میخواهیم کارهای بزرگ جدید انجام دهیم، نمیخواهیم کارهایی را که قبلا انجام دادهایم تکرار کنیم، به همین دلیل گفتیم که در این مسیر قرار نخواهیم گرفت. بنابراین ما به برنامه اولیه خود برای ایجاد چیزی بزرگتر و بهتر باز می گردیم.
حال این سوال پیش می آید که برنامه بعدی لاریان چیست؟ خب، واینکه قبلاً در مورد آن با Eurogamer صحبت کرده بود. این تیم قبلاً دو بازی را بعد از Baldur's Gate 3 در نظر داشت. به گفته وینکه، این آثار بزرگ، جاه طلبانه و متفاوت از آنچه لاریان قبلاً انجام داده بود، بودند.
جالبتر اینکه بنیانگذار Larian یک RPG رویایی در ذهن دارد و امیدوار است که سختافزار نسل بعدی فناوریهایی را داشته باشد که آن را به واقعیت نزدیکتر کند.
حدس زدن اینکه آقای واینکه دقیقاً چه چیزی در ذهن دارد دشوار است، اگرچه ممکن است ارتباطی با هدف 1 میلیون دلاری که در ابتدا برای Divinity: Original Sin 1 برنامه ریزی شده بود، داشته باشد. در آن زمان، وینکه اعلام کرده بود که سیستم های آب و هوا بر NPC ها و هیولاها تأثیر می گذارند. که آب و هوا تغییر می کند و ماه بر مکاتب مختلف جادو تأثیر می گذارد. البته، این ویژگیها هرگز به ثمر نرسیدند، نه تنها برای D:OS 1، بلکه برای دنباله آن، یا حتی برای Baldur's Gate 3. با این حال، پیشرفتهای فناوری ممکن است در آینده این امکان را فراهم کند و به لاریان اجازه ایجاد یک دنیای واقعی زنده