در حالی که سالها از شروع بازی Resident Evil میگذرد، سنتها و آداب و رسوم بسیاری از این سری به وجود آمده است. یکی از آنها چیزی است که باید در انتشار بعدی مجموعه مورد توجه قرار گیرد.
فرنچایز Resident Evil که اولین عنوان خود را در سال 1996 منتشر کرد و مانند دیگر فرنچایزهای محبوب به موفقیت های چشمگیری دست یافت، در چند دهه گذشته شاهد تغییرات زیادی بوده است. این سریال پرطرفدار طی سالها، مجموعهای از سنتها و ویژگیهای خاص خود را توسعه داده است که برخی از آنها متفکرانه و با خلاقیتی بیسابقه و برخی دیگر کاملاً غیرعمدی و تصادفی بودهاند. اگرچه بعید نیست که Resident Evil 9 برخی از ویژگی های قدیمی این سری را به طور کامل فراموش کند، اما مواردی وجود دارد که قطعاً نباید در این عنوان نادیده گرفته شوند.
از دیدگاه سازندگان و حتی طرفداران این مجموعه، بخش قابل توجهی از داستان قدیمی رزیدنت اویل را می توان (و احتمالاً باید) رها کرد تا این سری گامی دیگر به جلو بردارد. با این حال، چند مورد وجود دارد که به سادگی نمی توان آنها را نادیده گرفت. زیرا حذف این ویژگی ها هویت اصلی فرنچایز محبوب ما را از بین می برد. یکی از این سنت های حیاتی وجود معماهاست; عنصری که در سال های اخیر اغلب مورد غفلت توسعه دهندگان قرار گرفته است. این چیزی است که باید بار دیگر در Resident Evil 9 بر آن تاکید شود.
پازل ها همیشه یکی از اجزای اصلی Resident Evil بوده اند
اولین عنوان این سری، Resident Evil در سال 1996، بخش مهمی از داستان فرنچایز (از جمله تمایل آن به پازل) را در اوایل پایه گذاری کرد. این بازی به همان اندازه که یک بازی حل پازل بود یک عنوان اکشن بود و بازیکنان بیشتر وقت خود را صرف جستجوی قطعات مختلف پازل در پیچ و خم Spencer Mansion می کردند. از تولید J-Volt برای حل پازل در گالری پرتره گرفته تا نواختن سوناتای مهتابی با پیانوی بزرگ، این عنوان راه را برای عناوین حل پازل آینده با برخی از بهترین پازل هایی که تا کنون ساخته شده است هموار کرد.
در عاقبت، پازل ها جزء ضروری این مجموعه باقی ماندند. این منجر به نسخههای دوم و سوم شد (که شامل برخی از جالبترین پازلهای مجموعه است). پازل شطرنج بازی دوم این سری و پازل آب بازی سوم پس از سال ها همچنان در بین طرفداران این سری محبوب هستند. متاسفانه با ورود نسل جدید، نقش پازل در این سریال کمتر شده است.
پازل ها دیگر مهم ترین ویژگی سری Resident Evil نیستند
اگرچه Resident Evil 4 هنوز در طول داستان خود دارای معماهای زیادی بود، اما با توجه به تلاش بازی برای سادگی، این معماها به طور قابل توجهی آسان تر از عناوین قبلی این سری بودند. از این نقطه به بعد، اهمیت پازل ها نسبت به گیم پلی اکشن کمتر شد. در مورد دو قسمت بعدی این سری، آنها در درجه اول بازی های اکشن هستند و با گنجاندن یک یا دو پازل، فقط سعی دارند طرفداران قدیمی سری را راضی نگه دارند.
با انتشار نسخه بازسازی شده Resident Evil 2، طرفداران این مجموعه شاهد بازگشت پیروزمندانه پازل ها به این فرنچایز بوده اند. به طوری که بسیاری از این پازل ها حتی بهتر از همتایان اصلی خود در عنوان 1998 در نظر گرفته شده اند. متأسفانه، در حالی که این بازسازی یک گام بزرگ رو به جلو در سنت دیرینه سری بود، بازسازی نسخه سوم این موضوع را کاملاً خنثی می کند. با داشتن پازل های کمتر از نسخه اصلی، در حالی که آنها را به طور قابل توجهی ساده کرده اید، بپرید. در مورد دو عنوان دیگر این مجموعه نیز همین امر را می توان گفت; بنابراین، Resident Evil 7 بر طراحی پازل کلاسیک سری تاکید دارد و Resident Evil 8 به طور کامل حل معما را با گیم پلی اکشن جایگزین می کند.
Resident Evil 9 باید پازل ها را به قوت خود بازگرداند
در حالی که هیچ ایرادی ندارد که سری Resident Evil بخواهد بیشتر به سمت گیم پلی اکشن خود متمایل شود، کپکام نباید فراموش کند که پازل ها بخش مهمی از هویت فرنچایز هستند و اغلب می توانند یک بازی عالی در این سری را از یک بازی متوسط جدا کنند. مدت زیادی است که طرفداران با یک معمای واقعی در خط داستانی اصلی این سریال مواجه شده اند. روندی که بازیکنان امیدوارند با نسخه بعدی این سری شکسته شوند. به نظر می رسد این عنوان به جای تعداد زیادی پازل، به معماهای به یاد ماندنی بیشتری نسبت به عناوین قبلی خود نیاز دارد.