ما برای هر گونه ناراحتی که توسط کنترلرهای Joy-Con برای مشتریان ایجاد شده است پوزش می طلبیم. ما به بهبود محصولات خود ادامه می دهیم، اما Joy-Con در حال حاضر با یک شکایت گسترده در ایالات متحده مواجه است و یک موضوع برجسته است. بنابراین، ما نمی توانیم در مورد اقدامات خاصی که ممکن است انجام دهیم اظهار نظر کنیم.
نینتندو در اکتبر گذشته اعلام کرد که با عرضه سوئیچ OLED بهبودهایی در آنالوگ های خود ایجاد کرده است. با این حال، مدیر ارشد توسعه و فناوری نینتندو گفت که تمام چوبهای آنالوگ به مرور زمان فرسوده میشوند زیرا اجزا از نظر فیزیکی با محیط تماس دارند. کو شیوتا گفت:
دریفت Joy-Con از زمان عرضه کنسول نینتندو سوییچ در سال 2017 یک مشکل تکراری برای دارندگان سوییچ بوده است. این موضوع در جولای 2019 با شکایت گسترده ای در ایالات متحده مورد توجه عموم قرار گرفت. مدت کوتاهی پس از ارائه، نینتندو تعمیر Joy-Con های شکسته را متوقف کرد و شروع به بازپرداخت کسانی کرد که قبلاً هزینه تعمیر را پرداخت کرده بودند. با این حال، خطای واقعی کنترلرهای سوئیچ برطرف نشده است. در ژوئن 2020، مدیر عامل نینتندو اولین عذرخواهی عمومی را برای Joy-Con طی یک پرسش و پاسخ با سرمایه گذاران مطرح کرد. شونتارو فوروکاوا گفت:
یک ناظر سابق در مرکز تعمیر کنسول نینتندو سوییچ در ایالات متحده ادعا کرده است که این شرکت در کنترلرهای معیوب غرق شده است.
مشتریانی که Joy-Con های معیوب را از سال 2017 تا 2018 ارسال کرده بودند، جایگزین های جدیدی دریافت می کردند. اما پس از سال اول، ادعا شد که رادیو یونایتد باید تمام کنترلرها را تعمیر کند. آبزرور سابق مدعی شد که رادیو یونایتد به شدت به کارکنان آژانس بین المللی انرژی اتمی متکی است که اکثر آنها انگلیسی صحبت نمی کردند. این منجر به مشکلات ارتباطی، جابجایی بالای کارکنان و محیط بسیار پر استرس شد.
نینتندو از آن زمان با شکایت های متعددی علیه Drift Switch مواجه شده است که نشان می دهد این شرکت از مشکل آگاه است اما تصمیم گرفته است به جای آن به فروش محصولات معیوب ادامه دهد. سال گذشته از کمیسیون اروپا خواسته شد تا مسائل دریفت نینتندو سوییچ را بررسی کند. این گروه به نمایندگی از 44 سازمان مصرف کننده مستقل از 32 کشور، نامه ای شکایت به کمیسیون اروپا ارسال کرد که در آن “نقض گسترده قوانین مصرف کننده اتحادیه اروپا در رابطه با منسوخ شدن زودهنگام یک محصول نینتندو سوییچ” را متهم کرد.
در نهایت مجبور شدیم یک فضای کاری کاملاً جدید را فقط برای تعمیر Joy-Con راه اندازی کنیم.
در حالی که Nintendo of America به درخواستهای تعمیر مشتری رسیدگی میکند، کار تعمیر توسط شرکتهای شخص ثالث مانند Syracuse مستقر در نیویورک و United Radio انجام میشود. کارمندان سابق این بخش به Kotaku گفتند که در یک زمان می توان به راحتی به هزاران Joy-Con معیوب در هر هفته دسترسی داشت. آنها افزودند:
برای مثال، لاستیکهای خودرو هنگام حرکت فرسوده میشوند، زیرا در اصطکاک دائمی با زمین میچرخند. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، از خود پرسیدیم که چگونه می توانیم دوام را بهبود بخشیم، و نه فقط این، بلکه چگونه عملکرد و دوام را با هم ترکیب کنیم؟ این چیزی است که ما دائماً روی آن کار می کنیم.