ویندوز 11 مایکروسافت نیز به زودی سیستم مدیریت رنگ بسیار بهتری دریافت خواهد کرد.
به نظر می رسد مایکروسافت در حال توسعه فناوری ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (چیزی مانند فناوری DLSS انویدیا) برای بازی های رایانه شخصی است. کاربر توییتر PhantomOcean3 (سیال بستر اجتماعی و جزئیات بیشتر.
فناوری مورد بحث شباهت زیادی به فناوری یادگیری عمیق انویدیا (DLSS) دارد که از هوش مصنوعی برای بهبود بازی ها و بهبود نرخ فریم و کیفیت تصویر استفاده می کند. AMD و Intel نیز انواع خود را ارائه می دهند. هر دو FSR و XeSS در نسخه های اخیر بازی های رایانه شخصی محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند.
مایکروسافت هنوز به طور رسمی این ویژگی جدید را معرفی نکرده است. بنابراین مشخص نیست که این دقیقا چگونه کار می کند و آیا به سخت افزار خاصی نیاز دارد یا خیر. DLSS انویدیا از هسته های Tensor استفاده می کند که در طیف گسترده ای از کارت های گرافیک RTX موجود است. در حالی که FSR و XeSS اینتل هر دو توسط سخت افزار GPU مربوطه خود تغذیه می شوند.
مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی یک سیستم مدیریت رنگ بهبود یافته برای ویندوز 11 است که به ویژه برای آخرین نمایشگرهای OLED با استفاده از HDR مفید خواهد بود. ویندوز برای سالها فاقد یک سیستم مدیریت رنگ خوب در سطح سیستمعامل است و گیمرهای رایانه شخصی را مجبور میکند تا پروفایلهای رنگی سفارشی را در کادر محاورهای اضافه کنند. قابلیتی که به نظر می رسد در ویندوز 95 منتشر شده است.
با تغییرات آتی، مدیریت رنگ در تنظیمات صفحه اصلی ویندوز 11 ادغام می شود و به کاربران رایانه شخصی امکان می دهد پروفایل های رنگی را برای sRGB و DCI-P3 تنظیم کنند. همچنین یک ویژگی جدید وجود دارد که به طور خودکار پروفایل های رنگی مختلف را مدیریت می کند. مایکروسافت در مورد سیستم جدید مدیریت رنگ ویندوز می گوید:
مدیریت خودکار رنگ تضمین می کند که برنامه ها و سایر محتوای شما رنگ های دقیقی را روی صفحه نمایش می دهند.
با این حال، مشخص نیست که آیا این به کاربران ویندوز 11 اجازه می دهد تا به راحتی منحنی های گاما را تغییر دهند یا خیر. خوشبختانه، این بدان معناست که مایکروسافت بیشتر روی پشتیبانی از HDR در ویندوز سرمایهگذاری میکند، که در صورت فعال کردن در سراسر سیستم، میتواند به تجربهای تمیزتر منجر شود.
نظرت راجع به آن چیست؟ لطفا در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.