رنگ زرد بحث برانگیز دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. بعد از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد معروف در Final Fantasy 7 Rebirth فراگیر شد، آیا این نوع طراحی لازم است یا از روی تنبلی؟
پس از انتشار دموی Final Fantasy 7 Rebirth، بحث جالبی بین گیمرها و توسعه دهندگان بازی شکل گرفت. سر رنگ زرد روشنی است که مسیر بازیکن را مشخص می کند و به طور کلی لبه ها و اشیاء تعاملی محیط را احاطه می کند.
بحث فوق اولین بار زمانی مطرح شد که نسخه دموی Resident Evil 4 Remake منتشر شد و واکنش موددرها را برانگیخت. گیمرهای حرفه ای می گویند که این سبک طراحی حواس بازیکن را پرت می کند و غوطه ور شدن در دنیای بازی را کاهش می دهد.بعضی از سازندگان و آزمایش کنندگان بازی استدلال می کنند که بازیکن باید بتواند بین اشیا و عناصر تعاملی تمایز قائل شود.
بحث استفاده از یک رنگ خاص برای عناصر تعاملی دارای مزایا و معایب بسیاری است. برخی از بازیسازان ادعا میکنند که این تکنیک کار توسعهدهندگان را کاهش میدهد، زیرا زمانی را صرف عنصر کاوش و پازلهای محیطی نمیکنند. برخی دیگر می گویند این روش باعث می شود بازی برای افرادی که مشکل بینایی دارند بیشتر در دسترس باشد و از طرفی باعث صرفه جویی در وقت بازیکن می شود، زیرا آنها مجبور نیستند برای مدت طولانی در محیط پرسه بزنند. البته در استفاده از آن زیاده روی نکنید.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا استفاده از این سبک طراحی را دوست دارید؟ آیا موافقید که توسعه دهندگان باید گزینه ای برای غیرفعال کردن نشانه های محیطی در بازی اضافه کنند؟