علاوه بر این، در این گزارش آمده است که ایکس باکس قصد ندارد اطلاعات کاربری خود را با تبلیغکنندگان به اشتراک بگذارد و از طرف دیگر هیچ بخشی از درآمد تبلیغاتی دریافت نخواهد کرد. بدون شک عدم سود تبلیغاتی باعث هجوم تعداد زیادی از نامزدها به پلتفرم های این شرکت خواهد شد، اما مشخص نیست تصمیم مایکروسافت تا چه زمانی معتبر خواهد بود.
ایده کلی پشت این روش این است که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا از فضای مجازی برای نمایش تبلیغات خود به بازیکنان بازی رایگان استفاده کنند. به عنوان مثال، یک بازی مسابقه ای می تواند میزبان تبلیغات در بیلبوردهای مجازی در جاده های خود باشد. مایکروسافت همچنین معتقد است که انجام کنترل نشده و کنترل نشده این مشکل می تواند نتیجه معکوس را به همراه داشته باشد و از این رو این شرکت در تلاش است تا تجربه تماشای تبلیغات درون بازی را تا حد امکان بدون ایجاد اختلال در گیم پلی انجام دهد.
بر اساس گزارش ها، مایکروسافت سال هاست که در حال برنامه ریزی برای ایجاد چنین فضای تبلیغاتی بوده و احتمالا این پروژه با معرفی و استقبال کاربران کنسول های سری Xbox X و S و بازی سازان بعدا وارد فاز عملیاتی شده است. با توجه به تاریخ شروع این پروژه، مایکروسافت باید اولین قدم ها را در این زمینه در سه ماهه سوم سال 2022 بردارد.
بر اساس گزارش اخیر Business Insider، به نظر می رسد ایکس باکس سخت در حال کار روی روش جدیدی برای ادغام «تبلیغات درون بازی» با بازی های رایگان است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری