طبق گزارش ها، استودیوی لهستانی People Can Fly 30 توسعه دهنده خود را که بر روی عنوان جدید Square Enix به نام Project Gemini کار می کردند، اخراج کرده است.
در یک ایمیل داخلی به اشتراک گذاشته شده با Kotaku، آدام آلکر، مدیر توسعه استودیو People Can Fly، توضیح داد که این تعدیل به دلیل محدودیت های بودجه و کاهش دامنه پروژه است. حدود 20 کارمند دیگر از این پروژه اخراج و به پروژه های دیگر منصوب شدند.
کارکنان اخراج شده از شرکت از یک “دوره انتقال سه ماهه” بهره مند می شوند که در طی آن به کار خود ادامه می دهند. با این حال، کارکنان خارج از لهستان تا پایان این هفته بیکار خواهند شد. پروژه جمینی قرار بود در سال 2026 راه اندازی شود، اما وضعیت فعلی آن مشخص نیست. با این حال، یک منبع به Kotaku گفت که طول کمپین پروژه کمتر از حد انتظار خواهد بود و فهرست دشمن کاهش خواهد یافت.
آلکر در ایمیل خود به کارمندانی که تحت تأثیر این تعدیل قرار گرفته اند گفت:
ما درک می کنیم که این تصمیم بر هر یک از شما تأثیر می گذارد و می خواهیم از تلاش، فداکاری و مشارکت شما تا کنون قدردانی کنیم.. برای کسانی که به دلیل این تغییرات استودیو را ترک می کنند، ما صمیمانه از مهارت هایی که آنها برای تیم به ارمغان می آورند قدردانی می کنیم. ما حمایت خود را برای مراحل بعدی ارائه می دهیم.
People Can Fly، سازنده عناوینی مانند Painkiller، Bulletstorm، Outriders و Gears of War: Judgment، بیستمین سالگرد خود را در سال 2022 جشن می گیرد و از سال 2012 تا 2015 متعلق به Epic Games بود. علاوه بر این، سال گذشته فاش شد که People Can Fly در حال کار بر روی یک بازی جدید AAA به نام Project Maverick بود که با همکاری مایکروسافت ساخته شد. بر اساس برخی گزارش ها، این پروژه بین 30 تا 50 میلیون دلار بودجه خواهد داشت.