فروش شرکت چینی Byte Dance در سال 2023 با کمک تجارت الکترونیک TikTok به بیش از 110 میلیارد دلار خواهد رسید و از فروش رقیب اصلی خود یعنی Tencent Holdings پیشی خواهد گرفت.
به گزارش ICTNN، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: رشد ارزشمندترین استارتاپ جهان مطابق با روند رشد 30 درصدی است که در سال 2022 داشت و 80 میلیارد دلار گردش مالی اعلام کرده بود. افزایش فروش Byte Dance با وجود مشکلات اقتصادی در چین و درگیری ها و محدودیت های قانونی بیشتر در بازارهای بزرگی مانند ایالات متحده و چین حاصل شد.
ByteDance، مالک TikTok و اپلیکیشن Devin (دوقلو چینی TikTok)، امسال جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های اینترنتی چین در کنار Tencent و Alibaba Group با استفاده از محبوبیت خدمات شبکه اجتماعی خود برای توسعه تجارت خود تثبیت کرد. تجارت الکترونیک و سایر حوزه ها از آن بهره مند شده اند. رشد 30 درصدی ByteDance از رشد پیش بینی شده شرکت های رسانه های اجتماعی متا و تنسنت پیشی خواهد گرفت که انتظار می رود امسال 86 میلیارد دلار درآمد داشته باشند.
مشخص نیست ByteDance که در مقایسه با رقبای خود نیازمند افشای اطلاعات و حسابرسی کمتری است، چگونه سودآور بوده است. اگرچه آمار داخلی ByteDance به طور مستقل حسابرسی نشده است، اما کتاب های این شرکت نشان می دهد که تا سال 2023 به یکی از بزرگترین شرکت های رسانه های اجتماعی چین تبدیل خواهد شد.
فایننشال تایمز در آوریل گزارش داد که درآمد ناخالص ByteDance، بدون احتساب بهره، مالیات، نوسانات ارز و کاهش ارزش، 79 درصد افزایش خواهد یافت و به حدود 25 میلیارد دلار در سال 2022 خواهد رسید.
بر اساس گزارش بلومبرگ، ByteDance روی بازار داخلی خود برای رشد تجارت خود در سال 2024 حساب می کند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات