این گزارش در پنج عنوان شامل «رویکرد ایرانسل به پایداری»، «کسب و کار مسئولانه و حاکمیت شرکتی»، «به سوی جامعه پایدار»، «به سوی محیط زیست پایدار» و «به سوی اقتصاد پایدار» تدوین و ارائه شده است.
«شفافیت» فراتر از الزامات قانونی، در تدوین و انتشار این گزارش، عزم ایرانسل برای پاسخگویی، گامی جدی برای تعامل سازنده با ذی نفعان و تعهد به ساختن کسب و کار پایدارتر و آینده ای پررونق برای ذی نفعان را نشان می دهد.
اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی عملکرد ایرانسل از طریق این گزارش با تمرکز بر بازه زمانی 1 فروردین تا 31 اسفند 1396 در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. شرکا، رسانه ها و از همه مهمتر مشتریان ایرانسل که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بقا و عملکرد شرکت تاثیر می گذارند. در مقابل، پیامدهای فعالیت های شرکت از سه جنبه اقتصادی، اجتماعی و محیطی بر آنها تأثیر می گذارد.
دکتر بیژن عباسیرند، مدیرعامل ایرانسل در یادداشت خود در ابتدای این گزارش اظهار داشت: «در دنیای امروز، اگر شرکتها به دنبال بقا، رشد و توسعه هستند، نباید جنبهها و ارکان مختلف پایداری را در خود نادیده بگیرند. کسب و کار.” انتشار اولین گزارش پایداری در صنعت ICT کشور، مطابق با استانداردهای جهانی و البته با توجه به ویژگی های خاص فضای کسب و کار در ایران، یکی دیگر از گام های ایرانسل در مسیر پایداری است که امیدوارم تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران آن باشند. سازندگان، شرکا و بازیگران کوچک “و صنعت بزرگ ICT ایران، رسانه ها و مشتریان ارزشمند ایرانسل.”
متن کامل گزارش پایداری ایرانسل در سال 1399 در اینجا موجود است.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در ایران، به دنبال تسهیل و گسترش دسترسی ایرانیان به امکانات زندگی دیجیتال است تا در راستای دستیابی به توسعه پایدار در ایران گام بردارد. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت از طریق «گزارش پایداری» می تواند تصویری کلی از عملکرد و فعالیت های اجتماعی و زیست محیطی ایرانسل در راستای توسعه پایدار در اختیار ذی نفعان قرار دهد. این اطلاعات تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست محیطی و اجتماعی و همچنین کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل در نگاه ذینفعان سازمان ارائه می دهد. به عبارت دیگر، گزارش پایداری نگاهی جامع به اهداف، رویکردها و عملکرد کلی ایرانسل از نظر تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین گزارش سالانه پایداری ایرانسل مروری کوتاه بر شاخصها، تلاشها، دستاوردها و چالشهای ایرانسل در پایش و مدیریت اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی کسبوکار خود و همچنین مبنایی برای طراحی، استخراج، ارزیابی است. و در نهایت مقایسه شاخص های عملکرد سالانه سازمان با موضوع «پایداری» و «کسب و کار مسئولانه» است. همچنین نمونه ای از اولین گام های بنگاه های اقتصادی ایرانی با تکیه بر مسائل روز دنیای تجارت در راستای پایداری است.
امروزه «پایداری در کسبوکار» به موضوعی مهم برای کسبوکارها، جوامع، مشتریان و دولتها تبدیل شده است و همچنین نشاندهنده میزان پایبندی یک سازمان به تعهدات خود در قبال ذینفعان است.
*** محتوای این مقاله تبلیغاتی است و ICTNN مسئولیتی در قبال آن ندارد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات