صندوقهای هوشمند در صورتی که خدمات خود را به روش سنتی در فضاهای بسته و مدیریت منطقهای برای نظارتهای لازم ارائه دهند، بدون دخالت عامل انسانی کار خود را انجام میدهند، بنابراین سرمایهگذاری در حوزه فناوری و توزیع شبکهای این وجوه مستلزم سرمایه گذاری قابل توجه
محمد احمدی – معاون فنی شرکت ملی پست – در گفت وگو با ICTNN، درباره نحوه عملکرد صندوق های پستی هوشمند و آخرین وضعیت آنها در مناطق مختلف توضیح داد: واقعیت این است که استفاده از صندوق پستی سال هاست که در دفاتر پست و مردم عادی شده است. ، سازمان ها و ارگان ها به هر دلیلی به آدرس ثابت دسترسی ندارند یا از شخص خاصی می خواهند که نامه های خود را در زمان و زمان مشخصی جمع آوری کند، از صندوق های پستی استفاده کردند.
وی افزود: در واقع عدد پنج رقمی تا یک عدد سه یا چهار رقمی، شماره انحصاری صندوق است و این امر از سالیان دور مرسوم بوده و در حال حاضر در شرکت پست و در اکثر کشورهای جهان جهان تحت عنوان وجوه شخصی در سالهای اخیر در کشورهای دیگر از جمله ایران موضوع هوشمندسازی وجوهی که به صورت مشترک استفاده میشود و بهرهوری را افزایش میدهد، بدتر و چند برابر میشود. از نظر فناوری و ارتقاء شبکه برای مدیریت جمع آوری این وجوه، سرمایه گذاری هایی برای تولید وجوهی با قابلیت این منظور برنامه ریزی شده است.
احمدی با بیان اینکه صندوق های هوشمند بدون دخالت عوامل انسانی کار خود را انجام می دهند، تصریح کرد: صندوق هایی که به صورت سنتی در فضاهای بسته و با مدیریت یک منطقه خدمات خود را ارائه می دهند تا نظارت لازم انجام شود. بنابراین سرمایه گذاری در فناوری و توزیع شبکه ای این وجوه نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد و البته در دنیا رایج است. یکی از موضوعات مهمی که این حادثه باعث تقویت آن شد، توسعه محصولات تجارت الکترونیک بود، به ویژه پس از بیماری کرونا، جامعه به این سرمایه ها نیاز دارد، به ویژه برای افراد و سازمان هایی که به هر دلیلی آدرس ثابت یا ثابتی در این آدرس ندارند. .
معاون فنی شرکت ملی پست در ادامه سخنان خود گفت: همه این نیازها در سطح جامعه و اتفاقاتی که به دلیل تغییرات ترافیکی رخ داده است ما را در مسیر استفاده از خدمات پست هوشمند صندوق به عنوان راهبردی جدید در مسیر حرکت قرار داده است. شرکت برای رفع نیازها اداره پست ملی را مدیریت کنیم. همانطور که گفته شد برای اجرای این مشکل به سرمایه گذاری، زمان و انرژی نیاز است. خوشبختانه در سال های اخیر چندین شرکت دانش بنیان در کشور سرمایه گذاری کرده و شبکه را توسعه داده اند و ما توانستیم در قالب تفاهم نامه همکاری با Have Two Companies را آغاز کنیم.
به گفته وی، برای اجرای این سرویس و فعال سازی ظرفیت های اجرایی آن و انجام آزمایش های میدانی بازار الکترونیک پست شرکت ملی پست، این ظرفیت محقق شد.
احمدی با اشاره به اینکه با دو شرکت تفاهم نامه مشترک امضا کردند، تصریح کرد: در واقع یکی از شرکت ها از 26 مهرماه مراحل اجرایی را آغاز می کند و به زودی در شرکت دیگر این اتفاق می افتد. این وجوه در دو بخش استفاده می شود. بخشی از این راهکار راه اندازی در دفاتر پستی است که هم اکنون در چهار منطقه کشور در حال انجام است اما به زودی به سایر شهرها نیز تعمیم خواهد یافت. اما این شرکت ها سرمایه های هوشمند را در تقریبا 100 مکان بزرگ مستقر کرده اند.
معاون فنی شرکت ملی پست همچنین گفت: نکته اصلی این است که فرهنگ عمومی استفاده از این وجوه رخ ندهد و از نظر اجرایی و عملیاتی باید آزمایشات اجرایی اجرای این موضوع را انجام دهیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد و در حال حاضر محدودیتی برای توسعه آن وجود دارد، این وجود ندارد و احتمالا در مراحل بعدی به شهرهای اصفهان، تبریز و مشهد خواهیم رفت.
به گفته وی، اگرچه تعداد جعبه های هوشمند یکی از متغیرها است، اما مهم ترین شاخص، تعداد بسته های توزیع شده در این صندوق ها است و در این راستا در حال پیگیری، توسعه زیرساخت پذیرش مرسوله و تشویق تجارت الکترونیک هستیم. در این منطقه.
وی درباره هزینه استفاده از وجوه نسبت به روش تامین مالی سنتی بیان کرد: در روش سنتی ساز و کار بر اساس اجاره فضا بود اما در صندوق های هوشمند این گونه نیست و خدمت بر اساس ماموریتی است که رخ خواهد داد. . واقعیت این است که در این حوزه با توجه به اینکه فضای اجرایی و بازار ظاهر می شود و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند روند خود را در این حوزه تعریف کنند، پیش بینی می کنیم استفاده از وجوه به مدت سه ماه رایگان باشد و سپس بسته به آن بر اساس فضای عرضه و تقاضا برای استفاده از این سرویس، قیمت تعیین می شود. به عبارت دیگر، در این حوزه، شرکت ملی پست نه تنها هدف خود را سود و درآمد نیست، بلکه به دنبال کاهش کل هزینه ارسال برای مصرف کننده این نوع توزیع است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات