دو نمونه اولیه از ماهوارههای مدار پایین زمین ساخته شده توسط فاکسکان بر روی موشک SpaceX از ایستگاه فضایی Vanderburgh در جنوب کالیفرنیا به فضا پرتاب شدند.
به گزارش ICTNN، پرتاب ماهواره های LEO لحظه مهمی برای این شرکت الکترونیکی تایوانی است که در حال گسترش فعالیت های خود در بخش های جدید است. چنین تغییری با توجه به مشکلاتی که در برخی از مشاغل تاسیس شده آن مانند تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها وجود دارد، ضروری تر شده است. فاکسکان قصد دارد نشان دهد که از فناوری ماهواره ای برای بهره برداری از تقاضای فزاینده برای ارتباطات از فضا برخوردار است.
در حالی که اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک بیش از 5000 ماهواره LEO را برای سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink خود ساخته و به فضا پرتاب کرده است، فاکسکان قصد دارد در درجه اول برای مشاغل و دولت ها ماهواره بسازد.
این ماهواره ها که با همکاری دانشگاه مرکزی ملی تایوان ساخته شده اند، به اندازه یک کوله پشتی هستند، هر کدام حدود 9 کیلوگرم وزن دارند و دوربین ها، دستگاه های ارتباطی و سایر تجهیزات را حمل می کنند و برای پرواز هر 96 دقیقه یک بار در ارتفاع 520 طراحی شده اند. زمین برای یک کیلومتر
از زمان جانشینی تری گو در سال 2019، یانگ لیو، رئیس فاکسکان، به دنبال راههایی برای تنوع بخشیدن به تجارت این شرکت با تمرکز بر وسایل نقلیه الکتریکی، سلامت دیجیتال و روباتیک، و همچنین فناوریهای هوش مصنوعی، نیمهرساناها و ماهوارههای ارتباطی بوده است.
لیو در مصاحبه ای با بلومبرگ بیزینس ویک گفت: من باید چیزی پیدا می کردم که شرکت در 10 یا 15 سال آینده رشد کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، برآوردهای مختلف نشان می دهد که ارزش فاکسکان که سومین کارفرمای خصوصی بزرگ جهان پس از والمارت و آمازون است، در سال جاری حدود 6 درصد کاهش خواهد یافت و به 192 میلیارد دلار خواهد رسید.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات