مدیرعامل شرکت ملی پست پیش بینی افزایش ترافیک در سال جاری را 12 درصد عنوان کرد و از دستیابی 9 درصدی ترافیک در هفت ماهه امسال خبر داد.
به گزارش ICTNN، در کنار محدودیت های ایجاد شده از سوی برخی پلتفرم های خارجی، روند حمایت از پلتفرم های داخلی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و پس از گذشت چندین ماه از این موضوع، مسئولان از ادامه روند عادی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد شرکت ملی پست و تعداد بسته هایی که حمل می کند نسبت به ابتدای حادثه افزایش یافته است.
در همین راستا اخیرا جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام لایحه اصلاحی ۱۴۰۲ شرکت ملی پست به ریاست علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و با حضور محمود لیایی – مدیرعامل شرکت ملی پست – و نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست در این جلسه با اشاره به تغییر رفتار مشتریان و کاهش مرسولات پستی، از افزایش 9 درصدی ترافیک خبر داد و گفت: این موضوع تمامی فرآیندهای پستی را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین زیرساخت های پست باید فراهم شود. تقویت شده است.
وی افزایش پیش بینی شده تردد در سال جاری را 12 درصد عنوان کرد و از دستیابی 9 درصدی تردد در 7 ماهه امسال خبر داد.
لیایی با اشاره به شعاری که سرلوحه کار پست است، گفت: اداره ملی پست به جای اینکه مردم به اداره پست مراجعه کنند، برای خدمات رسانی به منازل مردم می روند که این امر مستلزم استفاده از ظرفیت و توان خصوصی است. بخش ، هم از نظر نرم افزاری و هم سخت افزاری؟
مدیرعامل پست ملی پروژه های جدید پست را مورد توجه قرار داد و در این راستا از راه اندازی صندوق های پست هوشمند به منظور صرفه جویی در زمان، هزینه و نیروی انسانی خبر داد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: هوشمندسازی محصولات و خدمات پستی نیازمند بهبود داده های زیرساختی و همچنین تحلیل کاربردی است.
مدیرعامل پست ملی با تاکید بر اینکه دو پروژه بزرگ در دست اجرا است، از راه اندازی 20 مرکز تحلیل و تبادل هوشمند در کشور و همچنین 1000 صندوق هوشمند پستی در مراکز پستی تا پایان سال خبر داد.
همچنین در این جلسه معاون وزیر ارتباطات با تمرکز بر تدوین طرح جامع هوشمندسازی خدمات و فرآیندهای شبکه پست، دستور کار لجستیک پست و سرمایه گذاری در این بخش را اعلام کرد. وی بر ایجاد تحول اساسی در زیرساخت های پستی تاکید کرد و گفت: امروزه هوشمندی برای افزایش کیفیت خدمات ضروری است.
انصاری با تاکید بر اینکه علاوه بر سرمایه گذاری های کلان، خلاقیت برای هوشمندی لازم است، تشکیل اتاق فکری متشکل از نخبگان و افراد خوش فکر برای هم افزایی ایده ها را خواستار شد.
معاون وزیر ارتباطات به اقدامات مربوط به هوشمندسازی در دو بخش بهره وری و کیفیت کار و همچنین توسعه بازار اشاره کرد و افزود: در صورت ارائه خدمات مناسب، مردم از پست استفاده خواهند کرد.
وی استفاده از نوستالژی در پست را یکی از ابزارهای موفقیت این شرکت برای تسخیر بازار خدمات پستی می داند و آن را یکی از نکات مثبت یک سازمان می داند.
شایان ذکر است، مدیرعامل شرکت ملی پست در ابتدای سال جاری اعلام کرد که موفق به ثبت رکورد در فروردین ماه نسبت به سال گذشته شده است و امسال نیز با شرایطی که برای استفاده فروشگاه های اینترنتی از بسترهای ملی در نظر گرفته شده است. حدود 11 درصد نسبت به آوریل. سال گذشته افزایش ترافیک داشتیم که نشان میدهد مردم به شبکهها و پلتفرمهای داخلی اعتماد دارند و در حال رونق هستند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات