بر اساس اعلام مدیرکل تنظیم مقررات حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از مجموع 103 هزار و 292 شکایت ثبت شده در سامانه 195 در نیمه نخست امسال، 56 هزار و 523 شکایت مربوط به شرکت مخابرات ایران است که نشان می دهد. که سهم شکایات مردمی این شرکت در سامانه ۱۹۵ معادل بیش از ۵۴ درصد شکایات ثبت شده در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ است.
به گزارش ICTNN، اواسط مهرماه بود که کمیته عالی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جلسات جداگانه ۱۲۷ شکایت از مشترکان شرکت مخابرات ایران در استان های مختلف مانند زنجان، گیلان، قزوین، بوشهر، فارس را ثبت کرد. و تهران در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات. 195) که در روند تعیین شده این سیستم بی پاسخ ماند. از مجموع 127 شکایت بررسی شده در این جلسات، موارد مربوط به 53 شکایت حل و فصل و این شکایات مختومه اعلام شد.
گفته شد عدم رعایت نرخ مکالمه، قطع، عدم ارائه کابل مسروقه، عدم تخصیص خط تلفن ثابت، مغایرت در محاسبه هزینه های قبض، عدم تخصیص پاسخ مناسب و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب، هزینه های نصب و اجرای سرویس و عدم واگذاری سرویس، تاخیر در نصب و راه اندازی سرویس، قطع سرویس ثابت، عدم تضمین کیفیت خدمات ارائه شده، عدم خروج از PCM، محرومیت از خط مشترک و تغییر شماره به کابل برگشت، بیشترین شکایات ثبت شده توسط مشترکین این مناطق را در سامانه 195 به خود اختصاص داده است.
اخیراً پیمان قره داغی – مدیرکل تنظیم مقررات حمایت از حقوق مصرف کنندگان – اعلام کرد: از مجموع 103 هزار و 292 شکایت ثبت شده در سامانه 195 در نیمه نخست امسال، 56 میلیون و 523 شکایت مربوط به شرکت مخابرات ایران است. این آمار نشان می دهد که سهم شرکت مخابرات از شکایات مردمی از سامانه 195 بیش از 54 درصد شکایات ثبت شده در شش ماهه اول سال 1402 است.
وی استان های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و مازندران را پنج استان با بیشترین شکایات ثبت شده در شش ماهه نخست امسال و مربوط به موضوع شکایات مکرر قطعی تلفن ثابت، نداشتن گارانتی معرفی کرد. کیفیت خدمات ارائه شده، عدم تامین کابل های سرقتی، عدم جمع آوری خدمات و عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه از جمله شکایات رایج این سامانه است.
بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قره داغی با اشاره به نظارت مستمر کمیته حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، افزود: پاسخگویی 24 ساعته 7 به تماس مشترکین خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در مرکز تماس 195، تولید درخت دانش. برای بیش از 10 شکایت مکرر سامانه 195، جلوگیری از اعمال سلیقه و ایجاد وحدت رویه بین رگولاتوری و دارندگان مجوز ICT در رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، نظارت و نظارت بر رسیدگی به شکایات رسیدگی شده در سامانه 195 توسط مناطق 9 گانه و اپراتورهای ثابت و سیار از جمله اقدامات نظارتی است که باعث بهبود وضعیت رسیدگی به شکایات و ارتقای سطح رضایت و حمایت از حقوق مشترکان شده است.
همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارش اخیر خود به وضعیت شکایات ثبت شده در دامنه ثابت و سیار در سامانه 195 اشاره کرده است که 75 درصد شکایات مربوط به دامنه ثابت و 25 درصد شکایات مربوط به دامنه ثابت است. . دامنه موبایل
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات