موسس اولین باشگاه تحقیقات مغز در ایران و خاورمیانه با بیان اینکه در این مرکز با شناسایی اختلالات کودکان روش هایی برای رفع آنها ارائه می کنیم، گفت: می توانیم اختلالات آنها را در کودکان بررسی کنیم، کودکان در زمینه های مختلف از جمله حافظه فعال، هماهنگی.” چشم ها، دست ها و غیره را شناسایی کنید و بازی هایی را انتخاب کنید که با نیازهای هر کودک مطابقت داشته باشد و به رشد مهارت های آنها کمک کند.
تربیت نسل جدید با توانایی استفاده از مهارت های خود برای رشد یکی از اهداف مهم کشورهاست و در این راستا شرکت های تحقیقاتی در این زمینه در کشور تاسیس شده اند که با استفاده از فناوری های نوین به خانواده ها در شناسایی مشکلات رفتاری کمک می کنند. ، مهارت های خود را برای شکوفایی.
به گزارش ICTNN، هفته آگاهی از مغز یک کمپین جهانی برای برانگیختن علاقه عمومی و حمایت از مطالعات مغز است که هر سال در ماه مارس برگزار می شود. شرکت کنندگان در این کمپین با فعالیت های نوآورانه خود سعی در نشان دادن شگفتی های مغز و تأثیرات عمیق علم در این زمینه در زندگی روزمره خود دارند.
وی تصریح کرد: در گوش دو کانال هوا و استخوان وجود دارد که به طور معمول بالای کانال هوا و یک کانال استخوانی با فاصله کمی از زیر آن قرار دارند و افرادی که به صدا بسیار حساس هستند، کانال استخوان در بالای کانال هوا قرار دارد. در این حالت، ورود داده ها 10 برابر نرمال می شود. بنابراین چنین فردی که در محیطی قرار دارد صداهایی بلندتر از حد معمول می شنود که باعث سردرگمی یا کاهش تمرکز، توجه و حافظه او می شود.
امسال برنامه های هفته جهانی آگاهی از مغز در سه بخش محتوای ویدئویی، محتوای متنی و رویدادهای آنلاین برگزار می شود.
استکی گفت: یکی از فناوری هایی که ما در این زمینه استفاده کرده ایم استفاده از دستگاه روتوش است.
استکی نمونه هایی از این فناوری ها را نرم افزارهای بازی عنوان کرد و ادامه داد: نرم افزارهای دیکته، افزایش دقت و سرعت عمل، نرم افزارهای مخصوص بیماران دیابتی و سرطانی نمونه هایی از این نرم افزارها هستند که در ارائه بازی ها از آنها در جهت های مورد استفاده استفاده می کنیم. . این فناوریها میتوانند به ما در توسعه مهارتهای کودکان و نوجوانان کمک کنند. پس بهتر است به جای عصبانی شدن از تکنولوژی، با آشتی با آنها، از آنها در جهت مثبت استفاده کنید.
کاربرد فناوری برای رفع اختلالات رشدی در کودکان
هفته آگاهی از مغز در سال 1996 با تلاش 160 سازمان در آمریکا تأسیس شد. انجمن تحقیقات مغز دانا (DABI) اولین هفته آگاهی از مغز خود را برگزار کرد.
وی گفت: فناوری به بخشی از زندگی بشر تبدیل شده است. ممکن است در جاهایی فناوری به ضرر ما باشد، اما باید توجه داشته باشیم که استفاده از فناوری را نمی توان محدود کرد و باید در مسیر این توسعه فناوری قرار بگیریم، اما نظام و سیستم استفاده از این فناوری ها را به ترتیب تغییر دهیم. تا از مزایای آن بهره ببرند.
دکتر مهناز استکی، عصب روانشناس و روانشناس کودک و نوجوان در گفت وگو با ICTNN، وی با بیان یکی از اهداف باشگاه تحقیقات مغز گفت: با پیشرفت تکنولوژی در دنیا; این فناوری کاربردهای زیادی پیدا کرده است به طوری که امروزه با پدیده ای به نام اعتیاد به اینترنت و بازی مواجه هستیم، اما با پیشرفت سریع این فناوری ارتباطی و تلفن همراه، تعاریف مربوط به اعتیاد به اینترنت تغییر کرده است.
وی گفت: در انتقال کانال، جایی وجود دارد که برخی از کارشناسان به اشتباه تشخیص کودک مبتلا به اوتیسم را می دهند.
وی افزود: بچه ها عاشق بازی هستند و از طرفی بچه ها با بازی زمینه تفکرشان را فراهم می کنند؛ بنابراین بچه ها با بازی بیشتر یاد می گیرند تا اینکه بنشینیم و چیزهایی به آنها یاد بدهیم.
وی گفت: جامعه در مطالعه 60 ساله خود به این نتیجه رسید که «گوش» منبع اصلی اطلاعات است و اگر اطلاعات از طریق گوش اشتباه وارد مغز شود، فرد دچار اختلال رفتاری ADHD می شود. اختلال نقص)، علائمی مانند اوتیسم را ایجاد خواهد کرد و بروز چنین اختلالاتی به دلیل اختلالات پردازش شنوایی است.
استکی استفاده از بازیهای مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی را رویکردی درمانی برای باز کردن مسیر ورود اطلاعات به مغز توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در این مسیر بازیهایی وجود دارند که طوری برنامهریزی شدهاند که کودکان را در مسیر درست قرار دهند.
این رویداد از سال 1394 با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در کشورمان برگزار می شود و همه ساله با همکاری مراکز و نهادها از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در مناطق مختلف کشور برگزار می شود.
یکی از موضوعاتی که در این آکادمی مورد بحث قرار گرفت این بود که «چگونه میتوانیم فناوریها را از سراسر جهان گرد هم بیاوریم و از آنها برای بهبود ظرفیت مغز افراد استفاده کنیم؟»
نوروپلاستیسیته یا انعطاف پذیری مغز، امکان رشد و تغییر مثبت را برای همه افراد به ارمغان آورده است، اما مشکل اصلی در بزرگسالان این است که صرف نظر از سن، مغز کمتر، انعطاف پذیرتر است و درمان این موارد طولانی تر می شود. اختلالات در بزرگسالان
درمان اختلالات رفتاری در کودکان با صدا درمانی
فناوری برای ما خوب است یا بد
درمان اختلالات با تکنولوژی در بزرگسالان
شرکتهای تحقیقاتی زیادی در این زمینه در کشور تأسیس شدهاند، مثلاً یکی از شرکتهای تحقیقاتی است که سعی میکند با استفاده از آن، انسانها و فناوری را آشتی دهد و از آن برای ارتقای تواناییهای کودکان استفاده کند.
وی افزود: در این راستا آموزش های ما علاوه بر بهبود ورودی اطلاعات به مغز، بر مهارت های حرکتی و تعادل کودکان نیز تمرکز دارد.
این هفته با هدف بررسی سلامت مغز و شیوع کووید 19 در 28 مارس آغاز شد.
وی با اشاره به جزئیات این تحقیق توضیح داد: متأسفانه نرم افزارهای بازی در این زمینه چندان توسعه نیافته است، بنابراین با همکاری یکی از شرکت های فعال در این زمینه در فرانسه به عنوان تنها نماینده رسمی این شرکت در ایران.” ما فناوری های تولید شده برای بهبود مهارت ها و توانایی های کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگسالان را مطالعه کرده ایم.
وی افزود: بر این اساس شرکت فرانسوی سمعک هایی را ارائه کرد که در ابتدا بسیار بزرگ بودند، اما سپس این دستگاه حجیم را به یک دستگاه قابل حمل تبدیل کردند که شامل هدفون و ایرفون بود و ما از این ابزار استفاده کردیم. گوش داخلی، راه را برای ورود اطلاعات به مغز باز می کنیم.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
در طول 24 سال گذشته، هفته آگاهی از مغز با بیش از 7300 مشارکت کننده در 117 کشور به یک رویداد جهانی تبدیل شده است. این هفته فرصتی است تا افراد اطلاعات مفیدی در مورد پیشرفت های تحقیقات مغزی مانند پیشرفت در تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات مغزی مانند بیماری آلزایمر، پارکینسون، افسردگی و غیره به اشتراک بگذارند که توسط کارشناسان شرکت کننده در این مراسم ارائه شده است.
به گفته این عصب روانشناس، شرکت فرانسوی 60 سال است که در این زمینه مطالعه می کند و فناوری های تولید شده توسط این شرکت بر اساس پردازش شنوایی است.
این محقق و پژوهشگر حوزه روانشناسی، شنوایی را ابزار اصلی حل اختلالات رفتاری در کودکان دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که کودکان دچار اختلالات شنوایی می شوند، در زمینه هایی مانند رفتار، هیجان و بالاتر از همه یادگیری نیز دچار مشکل می شوند.
وی گوش داخلی را بین 70 تا 90 درصد مسیر ورود اطلاعات به مغز دانست و گفت: اطلاعات زیادی از گوش میانی وارد گوش داخلی می شود و این فرآیند می تواند کل مغز را تحت تاثیر قرار دهد و سعی می کنیم جلوی آن را بگیریم. به این ترتیب.” از بین بردن یا کاهش افت شنوایی و پردازش شنوایی. این موانع می تواند عواملی مانند کاهش تمرکز، پرخاشگری، ناتوانی در برقراری ارتباط و همچنین اجتناب بیش از حد و حساسیت بیش از حد به صدا باشد.
«رویکرد اصلاحی ما در این آکادمی مبتنی بر حسی، حرکتی و شنوایی است، روانشناس اعصاب و روانشناس کودک و نوجوان را مشخص میکند. ما معتقدیم حرکت اساس یادگیری در کودکان است. کودک؛ بنابراین در طول درمان، اگر حرکات بچه ها اصلاح نمی شود، ما به نتایج مطلوب نخواهیم رسید.
تحریریه ICTNN شبکه خبری