وی تاکید کرد: مسائلی مانند کیفیت و پوشش از جمله الزاماتی است که باید نظارت کنیم تا مردم خدمات مناسبی دریافت کنند. برای نظارت بر کیفیت و مناسب بودن یا نبودن خدمات ارائه شده به مردم، طبیعتاً در این سال ها از ابزارهای مختلفی استفاده کرد.
وی تاکید کرد: توسعه این سامانه از چند ماه پیش در سازمان تنظیم مقررات آغاز شده و امروز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است. این اپلیکیشن از شنبه 23 بهمن ماه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. هر چه بیشتر از این اپلیکیشن استفاده کنید، اطلاعات بیشتری به ما می دهد. وقتی اطلاعات کامل شد، کنترل بیشتری روی شبکه های موجود داریم و با تلاش می توانیم کیفیت اینترنت را افزایش دهیم.
معاون وزیر ارتباطات گفت: سامانه سلام که به زودی در دسترس عموم قرار می گیرد، امکان رصد خدمات و اطلاع رسانی مشکلات احتمالی را برای کاربران اینترنتی فراهم می کند.
به گزارش ICTNN، سامانه ارتباط آنی مردمی «سلام» (سامانه ارتباط آنی مردمی) با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به سامانه های خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی می شود. این سامانه مانند یک پنجره نظارتی واحد خدمات جامعی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مشترکین ارائه می دهد. هدف اصلی از طراحی سامانه سلام افزایش دسترسی و نظارت مردم بر خدمات ارتباطی با کیفیت است که بر اساس اطلاعات دریافتی (با رعایت حریم خصوصی کاربران) به ثبات بیشتر بازار این خدمات کمک می کند.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
عباسی خاطرنشان کرد: اکنون در هر کجا که هستیم از ما درباره اینترنت سوال می شود و این به دلیل گسترش اینترنت در کشورمان است. گستردگی جغرافیای تحت پوشش اینترنت می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. ما سعی می کنیم تا حد امکان این مشکلات را برطرف کنیم و کیفیت شبکه را ارتقا دهیم.
به گزارش روز چهارشنبه ICTNN، «صادق عباسی شاهکوه» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم رونمایی از سامانه ارتباطات مردمی (سلام) گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات است. اختیار نظارت بر جنبه های مختلف ارائه است.” خدمات توسط اپراتورها
معاون وزیر ارتباطات افزود: علاوه بر بحث نظارت بر این سامانه، تلاش ما این بود که خدمات مختلف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات را در یک پنجره واحد در اختیار مردم قرار دهیم.
رئیس سازمان رگولاتوری گفت: هرکس این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کند و از آن استفاده کند، در صورت تمایل می تواند اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهد تا نظارت ما بر خدمات کاملتر شود.
عباسی تاکید کرد: گاهی برای نظارت بر این خدمات به صورت میدانی سنجش کیفی انجام می دهند. با راه اندازی سامانه ها کار نظارت کمی راحت تر از قبل شد و اکنون به جایی رسیده ایم که فکر می کنیم می توانیم از نظارت عمومی هم استفاده کنیم.