سری Call of Duty آنقدر بازیکنان را در پلتفرم های مختلف جذب کرده است که گفته می شود مایکروسافت حتی در مورد انحصار بودن آن صحبتی نکرده است.
امی هود، مدیر مالی مایکروسافت که نقش موثری در روند خرید اکتیویژن بلیزارد داشت، امروز و در آخرین روز دادگاه کمیسیون تجارت ایالات متحده (FTC) در برابر 69 میلیارد دلار تراکنش، مطرح شد و بار دیگر گفت که Call of Duty هرگز قرار نبود یک بازی انحصاری Xbox باشد.
همانطور که می دانید، رگولاتور ایالات متحده به دلیل نگرانی از انحصاری بودن سری Call of Duty و عدم عرضه آن بر روی پلتفرم پلی استیشن، قرارداد خرید Activision Blizzard، مالک این فرنچایز را مسدود می کند. اما اگر برنامه ای برای انحصاری Call of Duty وجود نداشته باشد چه؟
امی هود در طول دادگاه توضیح داد که:
بخش اصلی ارزش گذاری برای این خرید، پیش بینی فروش کل محتوای اکتیویژن در همه پلتفرم ها بود که شامل فروش ادامه دار Call of Duty در پلی استیشن می شود.
احتمال اینکه Call of Duty یک انحصاری Xbox باشد هرگز با من شخصاً مورد بحث و ارزیابی قرار نگرفت و حتی در هیچ یک از ارائههای هیئت مدیره به آن اشاره نشد.
من نیاز به نگه داشتن Call of Duty را در سایر پلتفرم ها درک می کنم. ارزشگذاری مالی و منطق استراتژیک این خرید هر دو با هدف عرضه گستردهتر بازیهای Activision هستند، نه چیزی کمتر.
امی هود
علیرغم اظهارات امی هود و تعهد قبلی مقام ایکس باکس برای پیگیری انتشار Call of Duty در پلی استیشن، مدیران سونی حداقل در ظاهر احساس می کنند که مایکروسافت به غیر انحصاری بودن Call of Duty پایبند نخواهد بود. با این حال، در پشت صحنه، ایمیل فاش شده جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی های تعاملی سونی، نشان می دهد که موضوع انحصاری بودن عناوین اکتیویژن چندان برای سونی مهم نیست.
منبع: کرونیکل بازی های ویدیویی